Rally-SM, hur gjorde man?

Inlägg angående bromsar, styrning, fjädring och manöversystem för lyktor på SM.
frenchie
Activa
Activa
Inlägg: 6271
Blev medlem: 10 nov 2002, 20:04
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Orust
Kontakt:

Rally-SM, hur gjorde man?

Inlägg av frenchie »

Hej alla
Är det någon som vet hur mycket SM (och CX för den delen) modifierades när man byggde rallybilarna? Kortare chassi har man ju sett men vad gjordes åt fjädringen? Dubbla klockor? Dämphål? Längd på fjäderben? Anyone?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Bild

astro
Activa
Activa
Inlägg: 3872
Blev medlem: 10 dec 2008, 19:23
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Kimstad, östergötland för tjyven

Re: Rally-SM, hur gjorde man?

Inlägg av astro »

Jag tror man använde GS- klockor på den första SM rallybilen (Rally Maroc). Den kortade och sektionerade SM (TAP) har en annan typ av fjäderben med kulan på sidan, á la XM. Rent allmänt gäller säkert hårdare fjädring och dämpning.

tjipp, astro

Skriv svar

Återgå till "SM - Hydraulik"