DS6?

Här diskuteras kommande Citroënmodeller
tobbelov

Re: DS6?

Inlägg av tobbelov »

Göran W skrev:
Kjell H skrev:
Göran W skrev:Jag har nog fått en slurk ur samma flaska för i väntan på denna godbit har jag idag "sett ut" en ny bruksbil. Det verkar bli en Cadillac igen....... :oops:
Hade jag vetat säkert hur det går med hydrauliken hade jag kanske väntat ut DS6. :mrgreen:
Sköterskelönerna är på tok för höga. :mrgreen:
Eller så är Cadillac undervärderade??? :wink:
:lol: :lol: :lol: kanske både och? Vad är det för spännande?

cx janne
Guru
Guru
Inlägg: 8299
Blev medlem: 16 dec 2008, 09:45
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Vartofta

Re: DS6?

Inlägg av cx janne »

Cadillac ska du bli hallick?
GS-77 Ds 20-h -70 cx d 1979 cx prestige-87 cx 2400 Break-84

Användarvisningsbild
Kjell H
Activa
Activa
Inlägg: 4020
Blev medlem: 11 nov 2002, 22:41
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Gislaved

Re: DS6?

Inlägg av Kjell H »

frenchie skrev:Själv skulle jag inte bli ett dugg ledsen om man samarbetade på riktigt med Bose® som ju har ett system som klår all hydraulik Citroën klämt ur sig. Inget sagt om att vara först eller ensamt ha drivit utvecklingen. Men vill man nu nödvändigtvis jobba med bara elsystem och slippa hydraulik, då bör man se om sitt hus och fundera på Bose® Suspension.
Verkar ju bra,men är det inte lite väl mycket elektronik. :?:
Är ju inte den som hänger på låset för att köpa den nyaste bilen.Brukar köpa bilar som bevisat att dom håller,fungerar dom bra efter 20 år,då är jag på. 8)
Elektroniken i bilar jobbar ju inte i en optimal miljö,vilket har en förmåga att ställa till problem. :roll:
Hydrualiken verkar pålitligare i långa loppet. :K
Alla är okunniga,fast i olika ämnen.Bild

Bild 7298
C5 V6E -02.CX T2 -87.XM V6.24 -92.XM V6E -93.BX Millesime -92.Xm 2,0 -90(till salu).4 st CX T2 -88.BX 19 Break-90 till salu.

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17288
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: DS6?

Inlägg av Göran W »

Kanske snackade lite för tidigt..... ingen affär än. Jag återkommer när det blir klart. (ursäkta OT)
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Xet
20 bar
20 bar
Inlägg: 318
Blev medlem: 20 okt 2003, 20:12
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Lund

Re: DS6?

Inlägg av Xet »

Det verkar som att den ska heta DS9 :?:
Om den är vacker eller ful vill jag låta vara oskrivet.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... ad-i-paris
:ds

Xet
20 bar
20 bar
Inlägg: 318
Blev medlem: 20 okt 2003, 20:12
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Lund

Re: DS6?

Inlägg av Xet »


Djingo
Inlägg: 45
Blev medlem: 11 okt 2014, 08:30
Medlem i SCK?: Nej

Re: DS6?

Inlägg av Djingo »


Användarvisningsbild
soso
Guru
Guru
Inlägg: 7354
Blev medlem: 20 jul 2008, 20:17
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Umeå

Re: DS6?

Inlägg av soso »

Ny Hyundai?

Kul att allt Kina lyckas med när de får ett mandat är att helt decimera smaken på bildesign- och konstruktion. :roll:

Användarvisningsbild
Gutenisse
20 bar
20 bar
Inlägg: 351
Blev medlem: 03 sep 2003, 08:48
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: DS6?

Inlägg av Gutenisse »

Hyundai var det första jag tänkte på också :)
Tidigare: Citroën C6 2.7 V6 HDi Exclusive -07
Nuvarande: BMW 550i -06

Användarvisningsbild
hsd
Activa
Activa
Inlägg: 4690
Blev medlem: 13 nov 2002, 23:07
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Småland / Östra Götaland

Re: DS6?

Inlägg av hsd »

DS blir ett eget märke , utan citroënloggan :roll:
Citroën fortsätter arbetet med att separera lyxmärket DS från Citroën, i Kina har man kommit långt och till och med etablerat särskilda DS-återförsäljare men i Europa går det långsammare. På årets Parissalong visar Citroën hur det skulle kunna se ut om man bestämde sig för att bygga en DS-bil av golfklasstorlek.

Konceptbilen som förevisar detta heter Divine DS och är en kompakt femdörrarsmodell, 4 centimeter kortare och 11 centimeter lägre än Volkswagen Golf. Divine DS visar ett nytt, betydligt djärvare formspråk för DS och är det inte en Single Frame-grill à la Audi vi ser där fram? På tal om Audi (och BMW) har konceptbilen strålkastare med laserljus och sekventiella körriktningsvisare.

Utsidan är betydligt mer sansad och produktionsmässig än insidan. Inne i kupén har det franska designteamet målat med breda penseldrag och skapat en interiör som ska gå att anpassa i hög grad efter eget tycke. De imaginära kunderna ska kunna välja mellan tre olika teman: Male, Parisian Chic och Fatale Punk. De ska inte ta mer än 15 minuter att byta alla paneler och dekorinlägg men det blir som synes tre helt olika interiörer.

När det gäller drivlinan är det inga konstigheter, Divine DS-konceptet drivs av samma turboladdade 1,6-litersbensinare som finns i Peugeot RCZ R.
Bild
XMTCTVSXBKJDMASTERJLG45EBX16V

Skriv svar

Återgå till "Kommande modeller"