Hur är Hedin Bil i Uppsala?

Tipsa om en bra Citroënverkstad.
Användarvisningsbild
peterlan
Activa
Activa
Inlägg: 4409
Blev medlem: 03 jan 2003, 17:18
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Gävle

Hur är Hedin Bil i Uppsala?

Inlägg av peterlan »

Kompisen beställde en spritt ny C5:a hos nämnda bilaffär för tre veckor sen ungefär. Den skulle vara klar förra veckan, men han hade inte tid att hämta den förrän i Tisdags. Han bokade tågbiljett och tog ledigt. När han var på väg ringde dom och sa att bilen inte var klar. Varken draget eller motorvärmaren satt helt på plats.
Nåväl, igår var den klar så han åkte och hämtade den. Så långt allt väl. Bilen gick bra och allt det där. Han frågade mig lite om hur parkeringsvarnaren fungerade bara. På lunchen idag gick vi ut för att provköra varandras bilar och se vad som händer på 23000mil som min gått. Jag upptäckte då att hela systemet med parkeringsvarnare var ur funktion. På en spritt ny bil! Det slog mig då att dom antagligen klantat till det när dom monterade draget. Nån som varit med om liknande förut med det företaget?

För övrigt kan man konstatera att det inte händer ett smack på 23000mil förutom slitdelar.. Bilarna lät och kändes exakt likadana, ingen av oss kunde känna eller höra nån skillnad alls om man blundade. Motorljud, växlingar och vägljud var samma. Det enda vi kom på var att hans bromsar tog lite bättre i början och att hans vindrutetorkare har helt ljudlösa. Min högra torkare låter lite när den vänder (Biltemablad) Bilarna är alltså exakt likadana, förutom lite utrustningsdetaljer, fast min är tre år och 23000mil äldre. Bra kvalitet på dom bilarna...
C5 2.2 204 HDi Tourer -12
Lexia finns ej längre, endast Diagbox.

cau
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2492
Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
Medlem i SCK?: Ja

Re: Hur är Hedin Bil i Uppsala?

Inlägg av cau »

Hedin bil i Malmö annonserar både på sin hemsida, Blocket samt på Bytbil om 4 st. Citroën C1, nya modellen med 1,2 liters motorn 2014 års model för 99 000:- -99 900:-

För 2 månader sedan hade jag telefonkontakt med deras Citroënsäljare, eftersom jag var intresserad av en av bilarna. Då kändes han inte vid någon av de bilarna, påstod de var sålda. När jag själv kollar bilarnas registreringsnummer finns inte numren i Transportstyrelsens register.

Detta påtalar jag för säljaren, som skyller på sin företrädare, såvitt jag vet står bilarna kvar i deras annonser.!!!!

Så gör Hedin bil här i Malmö.

:x

3314arne
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2326
Blev medlem: 07 jul 2011, 16:38
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Arvika (Brunskog/Edane)

Re: Hur är Hedin Bil i Uppsala?

Inlägg av 3314arne »

Det har gått med Hedins som med så många andra - elefantiasis. De har helt enkelt blivit för stora (och stöddiga). Kunderna har blivit bisaker...
Kenneth Bergdahl

attraction
Activa
Activa
Inlägg: 5436
Blev medlem: 15 aug 2008, 15:32
Medlem i SCK?: Ja

Re: Hur är Hedin Bil i Uppsala?

Inlägg av attraction »

För några år sedan mejlade jag dem angående en av dem på Blocket utannonserad ny "ickecitroen".
Fick inget svar.
Ringde då upp företaget och talade med en person.
Framförde mitt ärende.
Han lovade att återkomma.
Det har som ovan skrivits gått några år så mina förhoppningar om att köpa en ny bil hos dem har grusats.

Nonchalans, oförmåga eller ren dumhet?
Man kan tro att företaget är täckmantel för annan lönande verksamhet än bilförsäljning.
Citroen - bilen som gjort män till mekaniker sedan 1918. Nu med Xantia.
Dom som säger att lycka inte kan köpas för pengar har aldrig ägt en 2CV.
Endera gillar du 2CV - eller så har du fel. 8)

cau
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2492
Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
Medlem i SCK?: Ja

Re: Hur är Hedin Bil i Uppsala?

Inlägg av cau »

Hedin bil har varit uppe på tapeten tidigare i det här forumet med anledning av att man tagit över det som tidigare hette Citroën Center i Spånga, samt att det som ska vara Citroëns huvudkontor här i Sverige huserar i hop med dem.

:roll:

Skriv svar

Återgå till "Verkstäder"