Var man hittar reservdelar till CX

Allmänna frågor om CX
Magnus Henriksson
10 bar
10 bar
Inlägg: 181
Blev medlem: 17 apr 2003, 19:27
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Estonia

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av Magnus Henriksson »

Almeviks bil i Linköping sålde Citroen på 80-talet och hade sedan rätt länge kvar restlagret. Jag köpte lite grejer omkring 1995. Undrar vart det har tagit vägen efter det. Finns det kvar så är det ju hög tid att någon entusiast/handlare köper det så det inte går på skroten utan kommer till användning.
Magnus H, Tallinn-Stockholm DS 21 IE H 1970, C4 110 HDi, 2008

Användarvisningsbild
Pontus_Sthlm
70 bar
70 bar
Inlägg: 863
Blev medlem: 27 apr 2005, 11:39
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Bergshamra, Norrtälje kommun i Roslagen

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av Pontus_Sthlm »

Micro har väl konkat, så satsa på Nettodelar i Åkersberga.

pontus G.
Klara - Silvermetallic Peugeot 406 Break 2,2l -04, 15000 mil, Bullen - Silvermetallic Citroën C3 1.6 Hatchback -03, 20000 mil
e-post: pontusgillnas@gmail.com

Användarvisningsbild
Jarre
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 3106
Blev medlem: 13 nov 2002, 15:59
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Storvreta/Uppsala

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av Jarre »

Micro har det men Mekonomen har köpt upp lagret och har det dom hade förut.
CX Prestige -87. XM V6 Break (nu Exclusive) -92. (Skönheten från Kiruna)
BMW 525i (E61) 2007. SAAB 9-5 Aero Break -06 (i drift).
Bild8580

Användarvisningsbild
pere
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 1809
Blev medlem: 09 okt 2010, 08:34
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Åhus

Re:

Inlägg av pere »

macken skrev:"Jag har köpt ett konkursparti med bl.a nya cx-delar främst serie 1 men även till senare. Någat av det jag har: 1 ny hö framskärm serie 1 1 ny i förardörr serie 1 Bakskärmar fender i plast toppackning diesel övre bärarm fram serie 1 elhissmotor nytt komplett reservhjul serie 1 baklampor stötfångarhörn fram serie 1 konsoller med knappar sidan om ratt luckor fram på instrumentp. serie 2 dörrklädsel serie 1 pallas o icke samt många andra delar små o större Ulf Stålnacke stalnackes@telia.com 0701-730908 031-555007 Göteborg"
Hej Ulf
Till serie 1, dörrsidor vilken färg? Mina befintliga är beige, se bild
image.jpg
Jag är främst ute efter de till båda framdörrarna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
DS 21-Pallas Hlåda -69./ DS 21-IEH Pallas -70./Acadiane -79./2CV6 Speciale -89./ C4 Cactus Pure Teck 82 Feel -16. C5 cross Tourer-16.
SCK medlemsnummer 6763

mattiaz
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2032
Blev medlem: 04 maj 2013, 19:36
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Forshaga

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av mattiaz »

Vart köper man delar idag? Pratade med autofrance och han hade slutat med cx-delar

Mickel
Guru
Guru
Inlägg: 7762
Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av Mickel »

mattiaz skrev:
21 jan 2018, 17:18
Vart köper man delar idag? Pratade med autofrance och han hade slutat med cx-delar

Vadå delar? Vilka delar?

Autofrance har inte alls slutat med allt till CX. Jag beställde fläktremmar av honom denna vecka. Oljefilter och LHM är han också billigast och bäst på. Men han har nog slutat att lägga tid på att leta "svåra" delar åt oss, för hans leverantörer har inte så mycket kvar längre.


I och för sig kan man alltid köpa allt från cx-basis (han köper ju upp restlager från andra - kanske från Autofrance's leverantörer :roll: ). Det han inte har låter han nytillverka. Och gillar man inte hans prisläge kan man "sno" reservdelsnumret från hans sajt och googla på "citroen 95567890" eller så. Då får man alltid träff. Ofta i Tyskland, men ännu oftare på eBay i England och därifrån är frakten billigare. Fransmän tar alltid 100 spänn i frakt och tyskarna 150. Kommunikationen är enkel: Man trycker på knappen KÖP och är man medlem i PayPal så går betalningen automatiskt. Jag handlar bildelar på nätet på detta sätt en eller flera gånger i månaden (till CX och BX). Österrike, Belgien, Estland och Australien har det också blivit på sistone.

Har man riktigt bråttom att få tag på originaldelar till sin veteran kan man alltid slå in numret på reservdelstorget.se och se om det ligger på hyllan hos nån citroënhandlare i Sverige. Dom skickar gärna per post, men är det riktigt bråttom och man måste ha delen samma eftermiddag får man göra som jag i somras: Åka i sporrsträck från Värmland till Sörmland för att handla originaldelar före stängningsdags. Det funkade det med. Ersättningsdel (piratdel) från Meca var omöjligt att få tag i samma dag trots att jag åkte förbi deras huvudkontor, deras huvudlager och fyra Meca-städer på en vanlig vardag. Dom tar alltid en extra dag på sig för att få fram en reservdel :( . Men med reservdelstorget gick det - och i original Citroën-kartong dessutom 8) !

Så, dyrt eller billigt? Snabbt eller långsamt? Man får välja. Men delarna finns där ute. Åtminstone 99,5 % av dom.
Mickel

Användarvisningsbild
mablom
10 bar
10 bar
Inlägg: 160
Blev medlem: 15 dec 2002, 11:05
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Jönköping

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av mablom »

Tråkig nyhet
Ägaren av CX-BASIS har hastigt gått bort i unga år, står på deras hemsida.
Många tycker CX-BASIS är dyra, men att nytillverka motorfästen,tändkablar mm, är mycket värdefullt för oss som vill ha en fungerande bil.
Min bil hade inte varit kul att köra utan denna webbshop
Som tur är kommer verksamheten fortsätta i hans anda
Har: Citroen C5 III 2,0 HDi -12, C4 1,6 HDi -09, CX Prestige T2-88
Haft: Renault Laguna 2,0 HDi-10,Peugeot 607-01 V6,Xantia-96 2,0 16V,BX-84 16-TRS, Volvo, 142,244,944

Thomasbx
40 bar
40 bar
Inlägg: 688
Blev medlem: 26 okt 2005, 19:01
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Falun

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av Thomasbx »

Står en på bilskroten i Falun. bilcentralen.se
Har lagt en bild på den under "Allmänna frågor".
Mina kära 2 x C5 V6 Excl. Aut. Berline / -05 beige skinn, glastaklucka, TPMS, laminerade rutor / -06 beige skinn, telefon, JBL soundsystem, CD-växlare, GPS, TPMS, AFIL, laminerade rutor. / C5 2,0 Break -05 Aut. Exclusive, Alcantara, GPS, JBL, TPMS, A-Fil, Glastaklucka, Parkeringssensorer fram/bak, laminerade rutor, CD-växlare, Telefon. / C5 2.0 Break Man. -05. Tidigare älskarinnor är GS Pallas-75, GS Special-77, BX D-84, XM Berline 110hk -90, BX 14 TGE-90, Berlingo -98 1,4. Xantia -97 2.0 16V Break, C5 Break Aut. -02, Xsara Picasso 2.0 -05 Automat. In my memory I still love them all. Har Lexia/Diagbox 7.51

MAN
Activa
Activa
Inlägg: 3726
Blev medlem: 06 jun 2004, 19:55
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Björnhuvud Sverige , No Stockholm

Re: Var man hittar reservdelar till CX

Inlägg av MAN »

Hur mår CX Basis just nu ? Är dom drabbade av vattenmassorna ?
Allmänpraktiserande Citroën och Rolls Royce / Bentley Doktor

Skriv svar

Återgå till "CX - Allmänna frågor"