Forgasser ds 23 bvh

Frågor angående ID/DS, motor och drivning.
Användarvisningsbild
Ultras
20 bar
20 bar
Medlem i SCK?: Nej

Forgasser ds 23 bvh

Inläggav Ultras » 19 jun 2017, 11:39

Jeg skulle til etterkontroll i dag, men det ville DS'en ikke.
tomgang er ok, men den får ikke nok bensin idet man gir gass, den hoster og fusker og er kraftløs. Kommer man opp i turtall ruser den opp normalt. Så det er akkurat pådrag opp fra jevn tomgang som er problem.
Bilen blir naturligvis umulig å kjøre med.

Jeg testet med mitt nyinnkjøpte "colortune" som sikkert er samme årgang som bilen.
tenningsflamme skal være blå på tomgang, og oransj ved gasspådrag. Min er blå hele tiden, noe som indikerer at motoren ikke får fetet opp blandingen ved gasspådrag.

Så, etter veldig mye fomling, ser jeg på baksiden av forgasseren. Primærspjeldet beveger seg normalt ved gasspådrag. Men sekundærspjeldet beveger seg ikke under noen omstendighet. Det er ikke fast, det fjærer fint. Hvorfor er det lenkekobling fra primær til sekundær spjeld? Eller skal det åpne seg av vakuum eller noe? Dette er noe jeg ikke har vært borti før, bilen har bare gått ok, også ved gasspådrag.

Användarvisningsbild
Ultras
20 bar
20 bar
Medlem i SCK?: Nej

Re: Forgasser ds 23 bvh

Inläggav Ultras » 11 jul 2017, 12:29

Jeg har satt på "korrekte" hylser for tomgangdysene, de som var på forgasseren var helt feil. Blåst ren forgasseren med trykkluft, justert flottøren og satt på ny (øverste) pakning, nå går bilen fint. (fint for meg, sikkert ikke godt nok for en "proff") Men tennpluggene soter ikke, og den tar mellomgass fint nå. Det var heller ikke feil med en tank helt frisk bensin.. 8) Nå skal jeg kjøre litt mer og se hvordan den går og hvordan forbruket er.

Återgå till "ID/DS - Motor och drivning"