Bromsbelägg bak, påstående från verkstad

Allmänna frågor om Xantia.
IzrameCittra
Medlem i SCK?: Nej

Re: Bromsbelägg bak, påstående från verkstad

Inläggav IzrameCittra » 10 okt 2017, 23:17

Vissa här beter sig lika infantilt som "supermecken" och det är från föreliggande forum jag fick tipset om denne supermeck.
Tydligen rädda för sanningar och DET är det tråkiga, den pinsamma tystnaden, i princip ett slags korkad korruption.
Det vettiga är att instämma i att det rör sig om grova felaktigheter som en supermeck ska undvika, för allas bästa.
Jag nämnde inte ens namnet på er supermeck men det gör andra här och var i trådarna, kopplat till beröm.
Det går mao bara att berömma, absolut inte komma med berättigad kritik. Hur lågt kan det bli?
Min meck är det inte och har aldrig varit.
Den diskussionen är definitivt avslutad och jag hänvisade honom till grundvux.
Det förefaller gälla lite mer generellt.
Jag minns nu att jag gick med i nåt motor forum för ca sju år sen och lovade mig själv att aldrig återkomma.
Mindes nu inte vilket det var pga alla olika bilar jag ägt.
Nu ska jag inte glömma det.
F.ö. ovanligt humorbefriat, det torraste ställe jag upplevt på nätet oavsett ämne.
Irrelevanta städ-kärringar utan bildning är ok men inte då de ska styra i forum.

Göran W
Guru
Guru
Medlem i SCK?: Ja

Inläggav Göran W » 11 okt 2017, 03:40

Eftersom jag är den enda aktiva moderatorn antar jag att din signatur är en hälsning till mig - det kan jag ta!
Däremot accepterar jag inte dina rallarsvingar i övrigt!

Du skriver anonymt och anklagar någon oidentifierad "supermek" för felaktiga diagnoser och ohemula priser. Dessutom anklagas akutens deltagare för att inte stötta dig och för att sakna humor.
För läsaren är det dels en fråga om omöjliga bedömningar då det saknas möjlighet för "supermeken" att försvara sig och underlaget består av dina bedömningar och en bild. Den bilden genererade omedelbart utlåtande och bedömning. Hur vet vi i övrigt vad du har för tekniskt kunnande?

Det finns absolut en anledning till att man föredrar positiv kritik på en websida och att negativa synpunkter bör framföras till den det berör - inte spridas som allmänt "skitsnack". Vet inte om du själv skulle bli bättre i din yrkesroll av att "okända amatörer" kritiserade dig på en nätsida?

Vad gäller arbetskostnaden så har det hänt en del sedan du ställde din ursprungliga fråga till meken och de 450:-/tim som han nu begärt (enligt bif bild) får idag betraktas som mycket billigt!

Humorbefriat? Kan i och för sig inte se att du själv har ens antytt några komiska eller humoristiska sidor - möjligen kan man se hela tråden som humor? :wink: Skämt går sällan fram i text på en nätsida och kan kräva diverse smileys för att framstå klart. För övrigt tenderar inläggen att bli mer skämtsamma ju mer man lär känna andra skribenter och du har knappast varit så aktiv att vi lärt känna din nivå.

Vänliga hälsningar från
Moderatorn
Bild

Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

MAN
Hydraktiv
Hydraktiv

Inläggav MAN » 11 okt 2017, 12:40

Vissa har nog problem med "Huvud accen" ...... :roll: :lol: :D :K
Senast redigerad av 1 MAN, redigerad totalt 11 gånger.

Användarvisningsbild
Stefan K.
70 bar
70 bar
Medlem i SCK?: Ja

Inläggav Stefan K. » 11 okt 2017, 13:22

Mycket väl skrivet, Göran!
(Och även av Anders H tidigare i tråden.)

Mvh Stefan>K.

Användarvisningsbild
HåkanTh
40 bar
40 bar

Inläggav HåkanTh » 12 okt 2017, 14:28

Så länge man inte har prisuppgift från flera verkstäder, vet man inte vad som kan vara en rimlig kostnad.

Återgå till "Xantia - Allmänna frågor"