Hvor finner jeg Bitron kontrollboksen?

Inlägg angående ZX.
hansibull
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 aug 2014, 16:00
Medlem i SCK?: Nej

Hvor finner jeg Bitron kontrollboksen?

Inlägg av hansibull »

Hei!
Jeg har en Citroen ZX 1.4i 1997 mod. med air condition, og har problemer med kjøleviftene i radiatoren. Når motoren er kald og og jeg starter motoren, starter den ene kjøleviften å gå på full hastighet. Den andre står stille. Etter at motortemperaturen har passert 80-90 grader, stopper viften, og den røde lampen i dashbordet slukker. Jeg har gått over og byttet de tre reléene i fronten, men uten hell. Jeg har også prøvd å koble ut de to temperatursensorene, og koble en lask i kontakten. Etter å ha lest litt på noen franske forum viser det seg at det kanskje kan være viftekontrolleren eller Bitron som er defekt. Denne skal være en enkel sak å bytte, men jeg klarer ikke å lokalisere den!

Den skal se slik ut. På Citroen Xantia er den lokalisert under venstre framlykt, men jeg har ikke klart å finne den på min ZX.
Bild

Takknemlig for all hjelp! :D

hansibull
Inlägg: 44
Blev medlem: 15 aug 2014, 16:00
Medlem i SCK?: Nej

Re: Hvor finner jeg Bitron kontrollboksen?

Inlägg av hansibull »

Lite aktivitet på forumet skjønner jeg.. Etter litt leting fant jeg Bitron-boksen på innsiden av venstre fremskjem. Kontakten hadde irret, så alt var i orden etter å ha pusset litt på kontakten.

Bild

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17288
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: Hvor finner jeg Bitron kontrollboksen?

Inlägg av Göran W »

Tack för återkopplingen. Det är inte så många som har ZX men för de som har kan det vara värdefull information!
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Skriv svar

Återgå till "ZX"