Startmotor och lite annat

Inlägg angående Evasion
Chopper
20 bar
20 bar
Inlägg: 304
Blev medlem: 28 dec 2002, 22:57
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Torsby

Startmotor och lite annat

Inlägg av Chopper »

Funderar på att köpa en Evasion med 2,0 16v (RFN). Startmotorn går tungt och trögt och bilen startar inte. Är starten svår att byta?
Säljaren säger att det började med att motorlampan började lysa och sedan slutade bilen starta. Sen har han nog kört för mycket på starten skulle jag kunna tänka mej...
Är det här nåt som känns igen och är det svårt att komma åt startmotorn?

EDIT: Jag är mycket medveten om hur vagt jag skrivit, men egentligen funderar jag på om det är något som går sönder mer frekvent än annat då det gäller 2,0 16v. Typ tändmodul, tändspole, olika tänkbara givare...

Jag kopplade på min Kina- Lexia/ Actia, en sån där mojäng som kopplas till datorn. Skulle skriva in DAM-nummer men fann inget. Chansade på endast skriva årtal och det svalde den. Dock fick inte Lexian kontakt med någonting överhuvudtaget.

Jag åkte till säljaren utan verktygslåda och bara med datorn och lexian så jag har inte ens kunnat plocka loss stift för att kolla gnista. Ska ta med verktyg nästa gång.
Sånt på hjul: C4 Grand Picasso, Peugeot 406 3,0 , Skoda Oktavia 140, Cagiva 900 Elefant, Ducati 900 SS FE, Cannondale Carbon Rush, Gary Fisher Tassaraja, Nishiki Carbon Race, Crescent nånting och Husqvarna Automower.

Återgå till "Evasion"