Ölrecension

Avvikande och irrelevanta samt seriösa inlägg utan något som helst krav på vare sig innehåll eller kvalitét avseende våra bilar.

Moderator: WebmasterJohan

Kategoriregler
Personangrepp, obsceniteter, rasism och andra dylika saker i inlägg kommer att tas bort, och anses saken tillräckligt allvarlig kommer en skriftlig varning att skickas. Användare kan även bli avstängda, både tillfälligt och permanent, från forumet om man missköter sig vid upprepade tillfällen. Vanligt forumvett gäller. Skriv inte saker som du vet kommer att uppfattas som provocerande/onödiga/oförskämda av andra.
Användarvisningsbild
TruckerFredde
70 bar
70 bar
Inlägg: 910
Blev medlem: 02 jan 2011, 18:14
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Deje, Värmland

Ölrecension

Inlägg av TruckerFredde »

Jobbar ju numera i vårt västra grannland och eftersom jag gillar öl har jag testat några av de Norska brygderna....och om man nu inte räknar in rena specialbrygder från små bryggerier utan håller sig till de vanligaste i handeln så har jag kommit fram till än så länge att billigast är bäst....Grans Premium Pils från Sandefjord....säljs uteslutande på REMA 1000 och smakar riktigt gott....22.90 Norska kronor per styck....åsse panten förstås på en krone :D


Nån Norsk ölofil som har ett annat märke att rekommendera?
Senast redigerad av TruckerFredde den 15 aug 2016, 20:13, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande bilparken: Xantia HDi -99, C5 2.0 HDi Exclusive -05, C5 Break HDi-06, Xantia TCT Activa -96, C5 3.0 V6-01

zoddri
40 bar
40 bar
Inlägg: 482
Blev medlem: 13 jun 2011, 13:18
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Umeå

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av zoddri »

Ehm... Den billigaste är en tia dyrare än den billigaste svenska ölen på bolaget? :shock:

Känns som att man bör ha ett bra jobb om man ska ha råd att supa bort det i Norge :D :D :D
Här borde det stå något vettigt.

Användarvisningsbild
TruckerFredde
70 bar
70 bar
Inlägg: 910
Blev medlem: 02 jan 2011, 18:14
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Deje, Värmland

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av TruckerFredde »

zoddri skrev:Ehm... Den billigaste är en tia dyrare än den billigaste svenska ölen på bolaget? :shock:

Känns som att man bör ha ett bra jobb om man ska ha råd att supa bort det i Norge :D :D :D
Jepp, det är dyrare men man måste inte dricka 20 öl åt gången, eller varje dag....man kan ta en eller ett par till maten ibland....man kanske grillar med några kompisar och det blir 4-6 st men mer blir det oftast inte....man har ju ett jobb att sköta, jobbet är heligt för mig och jag värdesätter hellre bakfyllefria mornar än lustfyllda kvällar och nätter....fan börjar man bli gammal tro 40+ :roll:
Nuvarande bilparken: Xantia HDi -99, C5 2.0 HDi Exclusive -05, C5 Break HDi-06, Xantia TCT Activa -96, C5 3.0 V6-01

Användarvisningsbild
gunnarw
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2028
Blev medlem: 25 jun 2003, 08:05
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Stockholm - Hägersten
Kontakt:

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av gunnarw »

Apropå ingenting eller också att jag just sitter med en öl (onorsk) - jag föreslår att du uppdaterar din profilbild med nya fälgarna som är såååå snygga
http://citroenakuten.com/viewtopic.php? ... 69#p488169
Har: C5 2.0 Break -06 Bild / C5 1.6 HDi -07 Bild / Xantia Activa V6 -99 / mc-scootrar
Haft: Xsara Picasso 1.8 -01 & 03 | XM SX break -95 16V 5vxl | C4GPE 2.0HDI EGS -07 | C5 2.0 HDi -07 | DSSMCXBXXM

Användarvisningsbild
TruckerFredde
70 bar
70 bar
Inlägg: 910
Blev medlem: 02 jan 2011, 18:14
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Deje, Värmland

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av TruckerFredde »

gunnarw skrev:Apropå ingenting eller också att jag just sitter med en öl (onorsk) - jag föreslår att du uppdaterar din profilbild med nya fälgarna som är såååå snygga
http://citroenakuten.com/viewtopic.php? ... 69#p488169
Nu har jag bytt :)
Jag gillar verkligen mina fälgar, och gillar när folk kollar dem och sen förstår att det är en Citroën :D
Jag råkade bläddra förbi en firma som sålde skärmbreddare och blev helt såld på dem....sen kollade jag på större turbo och mappning....oj oj dessa frestelser :D
Senast redigerad av TruckerFredde den 13 jul 2016, 23:11, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande bilparken: Xantia HDi -99, C5 2.0 HDi Exclusive -05, C5 Break HDi-06, Xantia TCT Activa -96, C5 3.0 V6-01

zoddri
40 bar
40 bar
Inlägg: 482
Blev medlem: 13 jun 2011, 13:18
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Umeå

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av zoddri »

TruckerFredde skrev:
zoddri skrev:Ehm... Den billigaste är en tia dyrare än den billigaste svenska ölen på bolaget? :shock:

Känns som att man bör ha ett bra jobb om man ska ha råd att supa bort det i Norge :D :D :D
Jepp, det är dyrare men man måste inte dricka 20 öl åt gången, eller varje dag....man kan ta en eller ett par till maten ibland....man kanske grillar med några kompisar och det blir 4-6 st men mer blir det oftast inte....man har ju ett jobb att sköta, jobbet är heligt för mig och jag värdesätter hellre bakfyllefria mornar än lustfyllda kvällar och nätter....fan börjar man bli gammal tro 40+ :roll:
Gubbe :P
Nämen, visste inte att prisskillnaden var såpass stor. Det förklarar ju å andra sidan varför jag aldrig sett norrmän "bara köpa några öl" när de är på bolaget här... :lol:
Här borde det stå något vettigt.

Användarvisningsbild
gunnarw
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2028
Blev medlem: 25 jun 2003, 08:05
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Stockholm - Hägersten
Kontakt:

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av gunnarw »

TruckerFredde skrev:Nu har jag bytt :)
:)
Har: C5 2.0 Break -06 Bild / C5 1.6 HDi -07 Bild / Xantia Activa V6 -99 / mc-scootrar
Haft: Xsara Picasso 1.8 -01 & 03 | XM SX break -95 16V 5vxl | C4GPE 2.0HDI EGS -07 | C5 2.0 HDi -07 | DSSMCXBXXM

Stefan M
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 1703
Blev medlem: 05 aug 2005, 13:15
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Torpshammar

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av Stefan M »

zoddri skrev:
TruckerFredde skrev:
zoddri skrev:Ehm... Den billigaste är en tia dyrare än den billigaste svenska ölen på bolaget? :shock:

Känns som att man bör ha ett bra jobb om man ska ha råd att supa bort det i Norge :D :D :D
Jepp, det är dyrare men man måste inte dricka 20 öl åt gången, eller varje dag....man kan ta en eller ett par till maten ibland....man kanske grillar med några kompisar och det blir 4-6 st men mer blir det oftast inte....man har ju ett jobb att sköta, jobbet är heligt för mig och jag värdesätter hellre bakfyllefria mornar än lustfyllda kvällar och nätter....fan börjar man bli gammal tro 40+ :roll:
Gubbe :P
Nämen, visste inte att prisskillnaden var såpass stor. Det förklarar ju å andra sidan varför jag aldrig sett norrmän "bara köpa några öl" när de är på bolaget här... :lol:

det är nog inte bara ölen skillnaden finns i......ta en pizza och en cola till det så får du se vad det kostar..........:-) En sak som är billigare i norge är vad jag har förstått målarfärg för typ hus och sånt.

Användarvisningsbild
vieil homme
70 bar
70 bar
Inlägg: 1250
Blev medlem: 28 sep 2012, 13:17
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Stenungsund
Kontakt:

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av vieil homme »

Stefan M skrev:det är nog inte bara ölen skillnaden finns i......ta en pizza och en cola till det så får du se vad det kostar..........:-) En sak som är billigare i norge är vad jag har förstått målarfärg för typ hus och sånt.
Haha. Pizza är ju italiensk och Cola amerikansk :O Varför inte köpa nå't norsk :?: Sill är billig...............
Det går alltid mot vår.....................
En vardags C5 Break och en söndags C5 V6 aut exclusive sedan

Användarvisningsbild
hsd
Activa
Activa
Inlägg: 4690
Blev medlem: 13 nov 2002, 23:07
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Småland / Östra Götaland

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av hsd »

pizza är inte Italiensk
Norsk lax är ju inte helt fel....måste sätta igång grillen per omgående :wink:
Bild
XMTCTVSXBKJDMASTERJLG45EBX16V

Användarvisningsbild
Careidas
40 bar
40 bar
Inlägg: 557
Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Båstad

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av Careidas »

I ett annat västligt grannland har bryggeriet Albani en väldigt lättdrucken pilsner, "Odensepilsner". Med ett literpris på ca 10 :- kan den släcka törsten länge :) .Ölmässigt har du valt fel land :wink:

Bild
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88


Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16


Vive la République!

olle
70 bar
70 bar
Inlägg: 906
Blev medlem: 15 mar 2003, 21:56
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Wä, Skåneland

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av olle »

Careidas skrev:I ett annat västligt grannland har bryggeriet Albani en väldigt lättdrucken pilsner, "Odensepilsner". Med ett literpris på ca 10 :- kan den släcka törsten länge :) .Ölmässigt har du valt fel land :wink:

Bild
Jag håller med, deras mörka lageröl är mycket välsmakande.

Olle
ÖRNAR FLYGER ENSAMMA, KRÅKOR FLYGER I FLOCK. XM TCT-97, 2x(BX 16V-90), BX 19 TZI-Break-91, Morris Minor 1000 -57, C3 Aircross -21,Berlingo XTR 2011, Renault 5 89 (nyskick)
Zundapp Bella 1956. Nu även 2x(Velo Solex 3800).

olle
70 bar
70 bar
Inlägg: 906
Blev medlem: 15 mar 2003, 21:56
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Wä, Skåneland

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av olle »

Förlåt, att även jag förleddes att halka från ämnet :oops:

Olle
ÖRNAR FLYGER ENSAMMA, KRÅKOR FLYGER I FLOCK. XM TCT-97, 2x(BX 16V-90), BX 19 TZI-Break-91, Morris Minor 1000 -57, C3 Aircross -21,Berlingo XTR 2011, Renault 5 89 (nyskick)
Zundapp Bella 1956. Nu även 2x(Velo Solex 3800).

Användarvisningsbild
Careidas
40 bar
40 bar
Inlägg: 557
Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Båstad

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av Careidas »

Ja, sorry, men öl väcker känslor att uttrycka sig :D
Back on topic...
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88


Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16


Vive la République!

Användarvisningsbild
TruckerFredde
70 bar
70 bar
Inlägg: 910
Blev medlem: 02 jan 2011, 18:14
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Deje, Värmland

Re: Ölrecension, Norsk öl

Inlägg av TruckerFredde »

Har nu testat en öl från Grans Bryggeri som heter "Lade gaards brygghus American Pale Ale" bryggt av Grans bryggeri i Sandefjord....ehhh näe den var ingen hit direkt, smakade lite som förr i tiden när man var i mopedåldern å smygbryggde Coopers ölsats i pojkrummet bakom alla LP-skivorna.
Å 35 spänn för en halvliter nej tack den kan kvitta....enda fördelarna med den är två, den är i flaska vilket jag gillar, och den har skruvkork om man liksom är törstig NUUU :D
Nuvarande bilparken: Xantia HDi -99, C5 2.0 HDi Exclusive -05, C5 Break HDi-06, Xantia TCT Activa -96, C5 3.0 V6-01

Skriv svar

Återgå till "Jakki´s Off Topic Corner"