Ytterligare en länk-grupp

Meddelanden från webmaster.
Användarvisningsbild
WebmasterJohan
Site Admin
Inlägg: 465
Blev medlem: 11 apr 2009, 16:14
Medlem i SCK?: Ja
Kontakt:

Ytterligare en länk-grupp

Inlägg av WebmasterJohan »

Vi får se om detta är en bra idé, jag provar lite mer styrt hur man skriver ett tips om en verkstad.

Ja, så som jag skrivit i reglerna för denna grupp; Länk- och plats-tips: Verkstäder
De flesta verkstäder har ju en websida så upp med länken. Har ni dock tips om "någon i skogen" som är duktig, ange adress och telefon om ni får, kolla först!!
OBS! Ange ämnesraden så här: "Ortsnamn, verkstadsnamn" så det går att snabbt hitta rätt plats i landet. Välj lite grovt så man inte går ner på lokalkännedom för mycket...
Till skillnad från klagomuren "Verkstäder" under avdelningen Citroën kan ni här skriva en tråd per verkstad. Gärna ris och ros men sakligt och utan för mycket "ättika".
Alltså, som det första inlägget visar, ange orten "Luleå" istället för "Rosvik", det är det ingen utanför Luleå-området som vet var det ligger. Hajjar ni?
Kanske och på sikt kommer jag flytta in bra trådar från nuvvarande gruppen "Verkstäder".

Det är alltså fortfarande helt OK att posta i den gamla gruppen, den har ju med åren blivit mer av en klagomur/varning om verkstäder som inte sköter sig. Det kan den fortsätta att få rymma. Den nya gruppen är mer tänkt som renodlade länktips, särskilt viktigt är det där med ortsnamnet i titeln.
/Mvh, Johan

Återgå till "Webmaster informerar"