SCK-möten

Användarvisningsbild
gunnarw
70 bar
70 bar
Medlem i SCK?: Nej
Kontakt:

Re: SCK-möten

Inläggav gunnarw » 13 jun 2017, 22:53

Tidigare än jag trodde då. Eftermiddagen kanske kan funka. Väder och läget hemma blir viktiga indata
Har: C5 1.6 HDi -07 Bild / Xantia Activa V6 -99 / Honda Innova 125i Bild / Honda NSS250A
Haft: Xsara Picasso 1.8 -01 & 03 | XM SX break -95 16V 5vxl | C4GPE 2.0HDI EGS -07 | DSSMCXBXXM

Användarvisningsbild
gunnarw
70 bar
70 bar
Kontakt:

Inläggav gunnarw » 18 jun 2017, 12:12

Bild

Det var väldigt roligt att träffa er på sommarträffen. Tack för att jag var välkommen trots att jag inte längre är medlem.
Det hade varit kul att vara med på middagen också så vi får se hur det blir framåt.

Först hade jag svårt att öht hitta träffen. Hamnade på marknaden precis intill och när jag till slut fann entrén till campingen så var incheckningen flyttad till hotellet en bit bort och där var det kö till receptionen. Jag stod väl och småstudsade men fick sen enkelt och trevligt en kod till bommen. Tillbaka och knappade in så bommen öppnade. Sen då? Jag gled in och vid första Citroën-ekipage, en välkänd profils campingläger, stannade jag och frågade. Det visade sig att träffen inte fått en helt samlad plats men ändå en tydlig mittpunkt dit jag svävade. Kanske svårt på en allmän camping med många stamgäster och andra långliggare att ordna ett område som samlar alla.

Hamnade mitt bland folk jag känner mer eller mindre och förstås nya bekantskaper. Trevliga pratstunder som det ska vara på träffar. Lite bilder, mer på folk än på bilar tror jag och det handlar ju ändå mest om att ses och umgås. Är det nån som känner sig obekväm med att vara avporträtterad så säg till.

Den i A-modellavdelningen och FB omskrivna franska Acadianen engagerade många varav flera rent praktiskt handgripligt med att få den att åter gå för egen maskin men allvarliga skador krävde efter vad jag hörde ersättningsdelar. Många som har bidragit på ett beundransvärt sätt.
Jag pratade med ägaren och det var en sorts livsresa där motorproblemen ända framstod som små i jämförelse. Jag önskar henne och familjen allt gott i att komma vidare, i smått som stort.

Ett regn fick oss att ta skydd för en stund. I marknadstält, bilar, husbilar och vad som fanns. En skur. Solen kom åter och torkade oss.

Alltför snart började det så smått dra ihop sig till middagen och min sorti. Några kända ansikten hade bara skymtat förbi och jag hann inte mer än ett kort hej eller ens det. En annan gång! För mig blev det en toppenutflykt. Tack!

Klicka på bilden för att se albumet. Alternativt via min sida, http://gwy.name/, och klicka på SCK längst upp.
Har: C5 1.6 HDi -07 Bild / Xantia Activa V6 -99 / Honda Innova 125i Bild / Honda NSS250A
Haft: Xsara Picasso 1.8 -01 & 03 | XM SX break -95 16V 5vxl | C4GPE 2.0HDI EGS -07 | DSSMCXBXXM

Användarvisningsbild
Bjarne
5 bar
5 bar
Medlem i SCK?: Ja

Inläggav Bjarne » 18 jun 2017, 21:41

Trevliga bilder!
Lexia
2x C5 2,0 Break -05 Mgråmet.
CX 25 TRD T2 Break -88 Blåmet.
CX 25 GTi -88 Rödmet.
CX 25 TRD T2 -88 Mgråmet.
CX 25 Prestige -87 Vit
CX 25 TRD Turbo -84 Röd

Mickel
Activa
Activa
Medlem i SCK?: Ja

Inläggav Mickel » 18 jun 2017, 23:24

Fina bilder - som alltid! Man återupplever mötet. Jag minns det som igår! Hm, det var visst igår :roll: !

Tack gunnarw!
Mickel

Användarvisningsbild
gunnarw
70 bar
70 bar
Kontakt:

Inläggav gunnarw » 27 jun 2017, 00:11

Det var min första SCK Sommarträff men jag har varit med på DSommarträffar 2006-09. Det kändes som att det inte var så många deltagare. Möjligen för att det som jag uppfattade det, var lite utspritt på campingen. Jag har bara läst och sett bilder tidigare år och då fått uppfattningen att det brukar vara mycket folk - mer folk än i år.
Hur brukar det vara? Har det gått ner? Det har ju varit samma tid, en vecka innan midsommar, flera år väl så just det borde ha satt sig. Vad är det som brukar dra folk och omvänt. Vore kul att se några reflexioner.
Det kanske tvärtom är så att det ökar för varje år?

Återgå till "Träffar / Treff / Møde"