Tack AndersDK för ditt magiska trix, fungerade väldigt bra för mig behövde dock endast en bit MIG tråd för att lyckas, verkligen lättare än man kan tro. största svårighetsgraden var att översätta danskan för mig iaf
Tryck in något typ ett utböjt gem eller en bit MIG tråd tryck undan första sprinten alternativt flera tryck in nyckeln samtidigt som tråden/gemet är i låset och lirka ut tråden och tryck in nyckeln samtidigt sen vips sitter nyckeln i låset och man kan vrida det i rätt läge för att få loss det ifrån ratt stången. i mitt fall hade jag demonterat ratt stången och hade den i ett skruvstycke gjorde ju kanske det hela lite lättare men tricket fungerade perfekt.
tack en engång för citroenakuten !!
byta tändningslås...utan att få i nyckeln!
Inlägg angående BX el och elektronik
-
- 5 bar
- Inlägg: 94
- Blev medlem: 04 maj 2005, 21:18
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Re: byta tändningslås...utan att få i nyckeln!
citroen varför nöja sig med en vanlig bil ?
bx 19 gti -89, xm v6 -90, xm v6 break -92 (reservdelsbil), mercedes 200 -84 (när citroener vilar sig)
bx 19 gti -89, xm v6 -90, xm v6 break -92 (reservdelsbil), mercedes 200 -84 (när citroener vilar sig)
Hoppa till
- Site Info
- ↳ Webmaster informerar
- Säkerhet
- ↳ Utvalda säkerhetsämnen
- ↳ Säkerhetsbubblare
- A-modeller
- ↳ A-modeller - Allmänna frågor
- ↳ 2CV
- ↳ Ami
- BX
- ↳ BX - Allmänna frågor
- ↳ BX - Hydraulik
- ↳ BX - Motor och drivning
- ↳ BX - El
- ↳ BX - HOW-TO
- C1
- ↳ C1 - Allmänna frågor
- C2
- ↳ C2 - Allmänna frågor
- C3
- ↳ C3 - Allmänna frågor
- ↳ C3 - SensoDrive
- ↳ C3 - Pluriel
- ↳ C3 - Picasso
- C4
- ↳ C4 - Allmänna frågor
- ↳ C4 - Picasso
- ↳ C4 - Cactus
- C5
- ↳ C5 I/II (2001-2008)
- ↳ C5 I/II - Allmänna frågor
- ↳ C5 I/II - El
- ↳ C5 I/II - Hydraulik
- ↳ C5 I/II - Motor och drivning
- ↳ C5 III (2008-2017)
- ↳ C5 III - Allmänna frågor
- ↳ C5 III - El
- ↳ C5 III - Hydraulik
- ↳ C5 III - Motor och drivning
- ↳ C5 - Aircross (2019-)
- C6
- ↳ C6 - Allmänna frågor
- ↳ C6 - El
- ↳ C6 - Hydraulik
- ↳ C6 - Motor och drivning
- C-Crosser
- ↳ C-Crosser - Allmänna frågor
- C8
- ↳ C8 - Allmänna frågor
- CX
- ↳ CX - Allmänna frågor
- ↳ CX - Motor och drivning
- ↳ CX - Hydraulik
- ↳ CX - El
- ID/DS
- ↳ ID/DS - Allmänna frågor
- ↳ ID/DS - Hydraulik
- ↳ ID/DS - El
- ↳ ID/DS - Motor och drivning
- SM
- ↳ SM - Allmänna frågor
- ↳ SM - Hydraulik
- ↳ SM - El
- ↳ SM - Motor och drivning
- HY
- ↳ HY - Allmänna frågor
- ↳ HY - Motor och drivning
- ↳ HY - El
- Xantia
- ↳ Xantia - Allmänna frågor
- ↳ Xantia - El
- ↳ Xantia - Motor och drivning
- ↳ Xantia - Hydraulik
- ↳ Peters Xantia FAQ
- XM
- ↳ XM - Allmänna frågor
- ↳ XM - Hydraulik
- ↳ XM - El
- ↳ XM - Motor och drivning
- ↳ XM - HOW-TO
- Bakhjulsdrivet / Rear wheel driven
- ↳ Allmänna frågor (om bakhjulsdrivna Citroëner)
- Övriga modeller
- ↳ AX
- ↳ Berlingo
- ↳ GS
- ↳ Traction Avant
- ↳ Evasion
- ↳ Xsara Picasso
- ↳ ZX
- ↳ Xsara
- ↳ Jumper
- ↳ El-drivna Citroëner
- ↳ new DS3 - Allmänna frågor
- ↳ Övriga
- Elbilskonvertering
- Citroën
- ↳ Verkstäder
- ↳ Citroën - Allmänna frågor
- ↳ Lexia och felkoder
- ↳ Styling - Sport - Rally
- ↳ E85
- ↳ RME
- ↳ Garaget
- ↳ Träffar / Treff / Møde
- ↳ Kommande modeller
- Citroënakuten
- ↳ Jakki´s Off Topic Corner
- ↳ Presentationer
- Länktips
- ↳ Länk- och plats-tips: Verkstäder
- ↳ Länktips: Bilskrotar - bildemontering
- ↳ Länktips: Delar säljes
- ↳ Länktips: Privata Citroënsidor
- Annonser
- ↳ Citroëner säljes
- ↳ Citroëndelar säljes