Byta klockor

Inlägg angående fjärdring, bromsar och styrning.
Mickel
Guru
Guru
Inlägg: 7769
Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås

Re: Byta klockor

Inlägg av Mickel »

Det brukar funka bäst att maila Benny. Det är svårare att få tag i honom per telefon, för om han har en kund i butiken kan han inte svara i telefon (enmansföretag).

Mail funkar alltid!
Mickel

Användarvisningsbild
LeifHj
Guru
Guru
Inlägg: 6416
Blev medlem: 14 nov 2002, 17:05
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Giessen/Tyskland, Västervik/Sverige

Re: Byta klockor

Inlägg av LeifHj »

Jag mailade Benny i tisdags efter ett par nya klockor, i torsdag så fanns de hemma hos mig.
//Leif
Vadå jag dyster?
Audi A6 3,0 TDI 2011.

jocke.cc
20 bar
20 bar
Inlägg: 214
Blev medlem: 06 aug 2006, 14:35
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Sjuntorp, Trollhättan

Re: Byta klockor

Inlägg av jocke.cc »

Ringde Benny förra måndag och hade grejorna redan på tisdag eftermiddag och bytte klockorna bak, inga problem trots att de suttit där kanske sen bilen var ny om man ska döma efter utseendet :)
Lossade ganska lätt med en polygrip modell större, gjorde enligt anvisningarna här lossade dom ca ett halvt varv med bilen i högsta läget sen starta bilen och ner i lägsta och bara att skruva loss med händerna.
Rengjorde noga sen dit med ny packning som var med och skruvade dit de nya klockorna för hand sen drog lite försiktigt med tången så jag var säker på att de kommit in i botten, rätt läge.

Nu känner jag ju att det är för lite gas i de främre så de och ackuklockan ska bytas nästa gång. Men nu är det skönt att köra XM, har kommit på mig själv att ta omvägar hem för att det är så kul att köra den och känna hur den svävar fram på vägen :)
___________________________________________________________________
XM Exclusive -99

Skriv svar

Återgå till "XM - Hydraulik"