Läcker in genom bakluckan!

loveelviz
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 sep 2012, 20:14
Medlem i SCK?: Nej

Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av loveelviz »

Precis köpt min andra Pluriel men denna gången är jag tyvärr inte lika nöjd som tidigare. Har märkt att det är plaskblött i bagageutrymmet efter det har regnat, och med tanke på att det regnat konstant de senaste dagarna är läget akut! Var sjutton kommer vattnet in nånstans? Har aldrig varit med om detta problem tidigare.... ja måste lämna in bilen på nån verkstad men känns ju bara så jobbigt för en sån "petitess". De måste ju felsöka o greja och man vet ju aldrig hur dyrt det kan bli! Läste en tidigare tråd med samma problem där ägaren tätade med nån massa mellan övre luckan och nedre. Kanske borde testa detsamma, nån som har tips?

Användarvisningsbild
jonas-ami
5 bar
5 bar
Inlägg: 85
Blev medlem: 08 sep 2009, 11:26
Medlem i SCK?: Nej
Ort: kil

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av jonas-ami »

Är Citroën listen på bakluckan hel? Har varit med om bilar som läckt in då denna ej varit hel.
Ami 8 Break -71
Xsara coupe -98

loveelviz
Inlägg: 2
Blev medlem: 26 sep 2012, 20:14
Medlem i SCK?: Nej

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av loveelviz »

Jag tror den är hel, vet inte exakt vart du menar... Men har nu tätat med silicon under glasrutan bak och hoppades på att det skulle vara felet, för det svarta listen/siliconet hade blivit lite dåligt.. men såg att det fortfarande läcker in. Ska silicona runt hela rutan nu och hoppas på det bästa! Annars vete sjutton vad ja kan täta nånstans mer..?

När ja sitter inne i bilen ser jag vart vattnet kommer ifrån, det droppar liksom från "längst ner på övre luckan) så trodde verkligen det var från bakrutan nånstans.. finns det mer ställen det kan komma in vatten, nån med erfarenhet? Sååå tacksam för hjälp!

Plurre
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2012, 20:11
Medlem i SCK?: Nej

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av Plurre »

Hej

hade samma problem på min när jag köpte den hela reservhjulsbaljan full med vatten haha,,,

började rota upp allt som låg där torkade upp och hittade massa glassplitter fick sedan veta att rutan var utbytt och att det fattas en list under rutan
som en glasfirma kunde fixa utan problem så nu läcker inte min iaf kolla detta,, skall sitta en lista bakom rutan också och en list under

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17288
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av Göran W »

loveelviz skrev: Ska silicona runt hela rutan nu och hoppas på det bästa!
STOPP!!!!! Du har väl kollat att det inte är ättiksyrabildande silicon???? Den fräter på lacken och sedan rostar det som f-n. :(
Gå till glasmästare för att få rätt fogmedel.
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Plurre
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2012, 20:11
Medlem i SCK?: Nej

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av Plurre »

hade bilen på citroën verkstaden också och dom sa att det var ett vanligt problem på dessa bilar för att dom har tydligen missat dräneringshål så ni som har problem med detta när ni öppnar glasluckan så på nederkantens gavlar kan ni borra hål jag har borrat 2 hål på varje sida och sedan testade jag att ta en vattenkanna och hällde skitmycket vatten överallt och det hade sluta läcka in :-) problemet löst för alla

JesperQRkod
Inlägg: 13
Blev medlem: 28 aug 2012, 10:07
Medlem i SCK?: Nej

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av JesperQRkod »

Hej
Vart menar du exakt att man ska borra dräneringshålen?

har märkt att det har blivit blött i bagaget ibland

/jesper

Citra78
Inlägg: 2
Blev medlem: 02 sep 2013, 09:44
Medlem i SCK?: Nej

Re: Läcker in genom bakluckan!

Inlägg av Citra78 »

Har samma problem,så vart exakt ska man borra?

Skriv svar

Återgå till "C3 - Pluriel"