Tjuvstopp/Motorstopp på min C4

Allmänna frågor om C4.
Tassjr
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 aug 2013, 17:21
Medlem i SCK?: Nej

Tjuvstopp/Motorstopp på min C4

Inlägg av Tassjr »

Hej,

Har haft ett problem med att min C4 från 2007, den får "kärringstopp" vid låga varv. Var vid cittraverkstad i Åkerberga, de bytte ut någon vatten temp givare och menade det var fel på en sensor.
Nu en månad senare så sker samma fel igen. Blir ganska stressande situationer i stadstrafik när man inte får kärringstopp hela tiden. Känns son det är något annat fel eftersom de precis fixat som misstänktes vara felet.
Någon annan som upplevt något liknande? Hör gärna erfarenheter och om det kan vara något annat?

Tacksam för hjälp

bozz50
20 bar
20 bar
Inlägg: 299
Blev medlem: 22 dec 2007, 20:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Gävle

Re: Tjuvstopp/Motorstopp på min C4

Inlägg av bozz50 »

Bensin, diesel, automat, manuell?
Citroën DS21 Pallas injection electronique -70 Citroën C3 -10 Medlemsnr SCK:20443

ahuj
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 okt 2015, 21:17
Medlem i SCK?: Ja

Re: Tjuvstopp/Motorstopp på min C4

Inlägg av ahuj »

Tassjr skrev:
16 aug 2013, 17:30
Hej,

Har haft ett problem med att min C4 från 2007, den får "kärringstopp" vid låga varv. Var vid cittraverkstad i Åkerberga, de bytte ut någon vatten temp givare och menade det var fel på en sensor.
Nu en månad senare så sker samma fel igen. Blir ganska stressande situationer i stadstrafik när man inte får kärringstopp hela tiden. Känns son det är något annat fel eftersom de precis fixat som misstänktes vara felet.
Någon annan som upplevt något liknande? Hör gärna erfarenheter och om det kan vara något annat?

Tacksam för hjälp
Har liknande fel på min C 4 2006 1,6 Har bytt bränslepumpen nyligen.måste kolla om bränslefiltret.måste bytas också !? återkommer.

Skriv svar

Återgå till "C4 - Allmänna frågor"