Underbart!
-
- 70 bar
- Inlägg: 1246
- Blev medlem: 14 nov 2002, 08:36
- Medlem i SCK?: Nej
Underbart!
"Mes amis, Gissa om jag var tveksam i morse när jag skulle ut och starta bilen; och upptäckte att motorvarmarkabeln inte satt ikopplat! Med 50% E85 i tanken på Prinsessan BX 16V, och termometern visande under -20, var jag på väg att ge upp redan innan jag hade provat få igång henne. Efter tre dagar utan att varit körd måste det väl lite värme till innan hon vaknar, right? Gissa då min förvånad när hon inte bara snurrade igång, men även på första forsök - och gick mer eller mindre stabilt! Inga tendenser att vilja stanna, och mina funderingar ang. E85-blandat soppa och låga temperaturer är som bortblåsta. Kan man vänta annat än att jag gillar henne skarpt? Mvh"
BeatriX
1x XM 16V, 1x XM 8V, 1x C5
Wiggle it, jiggle it, swear it but never force it! (Just use a bigger hammer!)
1x XM 16V, 1x XM 8V, 1x C5
Wiggle it, jiggle it, swear it but never force it! (Just use a bigger hammer!)
-
- 70 bar
- Inlägg: 934
- Blev medlem: 07 jan 2003, 11:15
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Gesäter/ED/Dalsland
"FYI - så startade min XM-TCT 96 alltid med 50 % E85 inblandning. Även fast den stått oanvänd i -30 utan motorvärmare. Men lite segt var det Nu med bara E85 i tanken blir den lite tjurigare, men med välladdat batteri och en skvätt akrylat i grenröret så frustar den i gång när det är under 0 och även ner till -16. Vilket är köldrekordet för i år här i Småland. "
Renault RX4-02, XM V6-90, XM V6-91 aut, XM TCT-96, XM 16V-95, Mustang 617-74, MF 35-63, FE 35-59, Goldoni Jolly-81
-
- 70 bar
- Inlägg: 1413
- Blev medlem: 24 nov 2002, 11:20
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Huskvarna