missljud bak

Allmänna frågor om C1.
Hagström
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2016, 15:42
Medlem i SCK?: Nej

missljud bak

Inlägg av Hagström »

hej undrar om det är fler som varit med om att det låter som det tar i mellan trumman o broms skölden bak när man svänger.. har kolla hjullager o bussningar bak o dom är inge fel på..o däck o fälg tar ej i någon stans heller.. o det sitter orginal c1 fälgar på bilen..

tursten
40 bar
40 bar
Inlägg: 485
Blev medlem: 22 maj 2012, 22:48
Medlem i SCK?: Nej

Re: missljud bak

Inlägg av tursten »

Hej!

Har missljudet kommit helt plötsligt? eller har det kommit efter någon speciell åtgärd som Du gjort på bilen?

cau
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2492
Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
Medlem i SCK?: Ja

Re: missljud bak

Inlägg av cau »

Hagström skrev:
05 nov 2017, 20:37
hej undrar om det är fler som varit med om att det låter som det tar i mellan trumman o broms skölden bak när man svänger.. har kolla hjullager o bussningar bak o dom är inge fel på..o däck o fälg tar ej i någon stans heller.. o det sitter orginal C1 fälgar på bilen..
Replice:
som svar på din fråga så har jag haft tre sådana bilar och inte upplevt det som du nämner.
Kan det vara något (t.ex. en gren el. dyl) som fastnat?

Hagström
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2016, 15:42
Medlem i SCK?: Nej

Re: missljud bak

Inlägg av Hagström »

ända ja gjort är bytt till vinter däck.. men har kommit o gått under sommaren med.. börjar fundera på om det kan vara rost på kanten på broms trumman där den går över broms skölden..konstigt är att det bara kommer när man svänger.. det är det som stör mig..

Snic
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2610
Blev medlem: 11 nov 2012, 09:24
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Nyköping

Re: missljud bak

Inlägg av Snic »

Jag antar att du har kollat att du efterdragit hjulskruvarna efter typ 50 mil. :mrgreen:
Nuägande:C5-10 Tourer 2,0 16v 140hk bioflex"The Black Beauty"
Fd:Xantia-94.Bensin,C5-02.Bensin

Hagström
Inlägg: 5
Blev medlem: 04 dec 2016, 15:42
Medlem i SCK?: Nej

Re: missljud bak

Inlägg av Hagström »

japp är inte det.. dom är efter dragna osv

Skriv svar

Återgå till "C1 - Allmänna frågor"