Min C6 till salu

Allmänna frågor om C6.
pwa
Inlägg: 35
Blev medlem: 19 jan 2004, 16:19
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Sweden

Min C6 till salu

Inlägg av pwa »

(Ursäkta att jag dubbel-postar, har lagt detta i "Säljes" också men det känns som den avdelningen för en lite tynande tillvaro längst ner i forumet och kanske inte når eventuella intressenter)

Hej, det är med blandade känslor som jag säljer min C6, haft den i 12 år och tycker forfarande det är en av dem vackraste bilarna (moderna) som tillverkats. Men jag har fått tjänstebil nu, en Passat, som en lektion i ödmjukhet, att vara fullständigt anonym på vägarna, ingen som vrider på huvudet för att titta när jag kommer körande i den.

Länk till annons på Blocket: https://www.blocket.se/annons/101825139

/pierre

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17306
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: Min C6 till salu

Inlägg av Göran W »

Tror inte du (eller andra) behöver vara oroliga. 67 visningar på 10 timmar är nog ganska bra.
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Användarvisningsbild
gunnarw
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2030
Blev medlem: 25 jun 2003, 08:05
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Stockholm - Hägersten
Kontakt:

Re: Min C6 till salu

Inlägg av gunnarw »

Skulle tro att de flesta har "Nya inlägg" som bokmärke eller motsvarande så din första annons har märkts. Jag såg den också och tittade in - av nyfikenhet. Riskfyllt beteende. Råkade köpa en SM på det sättet för många år sen. C6 har en besläktad lockelse, men jag avstår den här gången. Som Göran noterat så både syns den och lockar. Liten marknad här, få användare/besökare men mer eller mindre smittade av >>
Så rätt som det är ... Lycka till!
Har: C5 2.0 Break -06 Bild / C5 1.6 HDi -07 Bild / Xantia Activa V6 -99 / mc-scootrar
Haft: Xsara Picasso 1.8 -01 & 03 | XM SX break -95 16V 5vxl | C4GPE 2.0HDI EGS -07 | C5 2.0 HDi -07 | DSSMCXBXXM

pwa
Inlägg: 35
Blev medlem: 19 jan 2004, 16:19
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Sweden

Re: Min C6 till salu

Inlägg av pwa »

Hej, ja posten i säljes fick förmodligen relevant uppmärksamhet.

Det är inte lätt att sälja en C6, noll svar än så länge på min annons. Jag är ju förberedd och införstådd med det, att det kommer att ta tid att hitta någon och jag kommer att behöva testa olika priser. När jag la ut annonsen så fanns det ca 5 andra C6 ute och mitt pris på 90' låg typ i mitten. Dagen efter kom en annons på en fin C6 i Bromma för 59' (ligger fortfarande kvar).

Så det jag vrider och vänder på är om jag ska justera ner priset för att få den såld, hur lågt ska jag lägga mig? Mycket bil för pengarna (och en del problem) så man vill ju inte skänka bort den men ändå få den såld.

Vad tror ni är rimligt pris?

Användarvisningsbild
gunnarw
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2030
Blev medlem: 25 jun 2003, 08:05
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Stockholm - Hägersten
Kontakt:

Re: Min C6 till salu

Inlägg av gunnarw »

Kvarndammen, KVD, https://bilpriser.se/
och
https://biluppgifter.se/

känns i min inte så noggranna koll stå långt ifrån varandra men ger nån hint
Har: C5 2.0 Break -06 Bild / C5 1.6 HDi -07 Bild / Xantia Activa V6 -99 / mc-scootrar
Haft: Xsara Picasso 1.8 -01 & 03 | XM SX break -95 16V 5vxl | C4GPE 2.0HDI EGS -07 | C5 2.0 HDi -07 | DSSMCXBXXM

pwa
Inlägg: 35
Blev medlem: 19 jan 2004, 16:19
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Sweden

Re: Min C6 till salu

Inlägg av pwa »

OK, tack!

Kvarndammen tyckte "Ojdå, det var en svår nöt att knäcka! Osäkerheten baserat på kombinationen modell, ålder och mil är tyvärr för hög på den här bilen."

Medans "Biluppgifter" tyckte mer rakt på sak "Privatpris: 43 100 - 47 700 kr".

Så då ligger jag helt fel i pris, får test att sänka och se om det kommer några reaktioner...

Skriv svar

Återgå till "C6 - Allmänna frågor"