Glödstift

Avvikande och irrelevanta samt seriösa inlägg utan något som helst krav på vare sig innehåll eller kvalitét avseende våra bilar.

Moderator: WebmasterJohan

Kategoriregler
Personangrepp, obsceniteter, rasism och andra dylika saker i inlägg kommer att tas bort, och anses saken tillräckligt allvarlig kommer en skriftlig varning att skickas. Användare kan även bli avstängda, både tillfälligt och permanent, från forumet om man missköter sig vid upprepade tillfällen. Vanligt forumvett gäller. Skriv inte saker som du vet kommer att uppfattas som provocerande/onödiga/oförskämda av andra.
Användarvisningsbild
Habbe
Activa
Activa
Inlägg: 3521
Blev medlem: 01 sep 2014, 18:59
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Åstorp, Skåne

Glödstift

Inlägg av Habbe »

Jag har bytt glödstift på firmabilen jag lånar, för stunden en NV200 1.5 dCi K9K (Renaultmotor), ett tidigare byte har varit gjort på en mindre lokal verkstad. Hur som helst hade de inte fått loss ett av de gamla originalstiften. De utbytta var av fabrikat KAMOKA, är det någon som har testat sådana glödstift? (46:- på trodo.se eller 93:- på autodoc)
Trots att alla 4 gamla hade någotsånär korrekt ohm så funkade de inte helt bra...

NV200_20240121_1142.jpg
Det i mitten kan jag tycka ha sett mindre verksamt ut, formen är också lite annorlunda och tjockare. Längst till vänster är ett nytt Berustift som jag nu använder på alla 4 platser.
https://www.denso-am.eu/products/ignition/glow-plug
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
(C5 SX Berline 1.6 HDi -06 bucklad i förtid) -> C5 RW Tourer 1.6 HDi (DV6C) -12
(C3 1.6 HDi -07 enda rep. var magnetk. AC) -> 2008 Crossover 1.6 HDi (DV6FD) -16
Har Diagbox 7.57-9.129 - FAP - Autel AP200 - 307 1.6i NFU (TU5JP4) -05

Återgå till "Jakki´s Off Topic Corner"