-07 automat, halvljus slocknar ej

Inlägg angående Xsara Picasso
ludde eriksson
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 jul 2016, 13:07
Medlem i SCK?: Nej

-07 automat, halvljus slocknar ej

Inlägg av ludde eriksson »

Är tvungen att koppla ur batteriet för att släcka halvljuset.
Fick loss kontaktstycket i tändningslåset, är inte bombsäker, men tror inte felet ligger där.
Föreställer mig ett relä som brunnit ihop, men hittar bara 2 st under säkringarna under ratten, dra ur dom hjälper inte.
Verkar inte sitta några reläer på undersidan av säkringsboxen i motorrummet heller.
Nån som kan hjälpa mig?

Göran W
LHS
LHS
Inlägg: 17300
Blev medlem: 15 nov 2002, 15:15
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Länghem, Sjuhärad

Re: -07 automat, halvljus slocknar ej

Inlägg av Göran W »

Vet tyvärr inte var reläet sitter men.... Har du dragkrok? I så fall risk att det är kortis i uttaget.
Moderator
Svarar inte på mailfrågor som platsar under rubrik härinne. Svaren kan intressera ALLA så skriv här!
Frågor OM akuten skickas lämpligen i PM.

Användarvisningsbild
Rover_Micke
Activa
Activa
Inlägg: 5204
Blev medlem: 01 sep 2014, 19:38
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Luleå

Re: -07 automat, halvljus slocknar ej

Inlägg av Rover_Micke »

Sitter troligtvis i boxen i motorrummet, BSM
Xantia berline 1.9TD SX 1996 Rouge Hermes :K :K C5 2.2HDI 173 -07 44000mil
Tidigare: C5 I 2.0i SX Berline 2004 BX 16RS 1988 stulen och uppbränd :twisted: , C5 II 2.0 SX Berline 2005, Citroën ZX Break 1.8 16v-96 ,BX 19 GTI -89, 3st Rover 600 och en V**** 850. Bilskadad sedan barnsben :D Lexia/Diagbox finns
Verkstadshandböcker C5,C3,Xantia,XM,BX,ZX,Berlingo samt Sedre/Servicebox finns, Ocilloskop finns
SCK:9793

ludde eriksson
Inlägg: 30
Blev medlem: 23 jul 2016, 13:07
Medlem i SCK?: Nej

Re: -07 automat, halvljus slocknar ej

Inlägg av ludde eriksson »

Har varit m boxen i motorrummet till en bekant idag o kollat, kan inte hitta felet, verkar inte vara reläerna iaf, de sitter lödda på ett dubbelsidigt kretskort, o där backar jag o fick hjälp att mäta.

Dragkroken, undrar om jag kollade på det i höstas, blev ett stillestånd m bilen i vinter, o minnet som aldrig varit bra har inte blivit bättre....

På kretskortet satt en mindre enhet m processorer o annat som vi inte kunde utforska, men det verkar som styrströmmen till reläet inte släpper.
Ska kolla upp kroken o blinkersspaken m brytaren igen innan jag beställer en BSM på skroten.

Tack för input!!

Skriv svar

Återgå till "Xsara Picasso"