Feminist-dyanans uppvaknande

Blogga loss om era egna bilar i era egna garage. Men inte om andras bilar i andras garage, bara era egna alster...
Danish
10 bar
10 bar
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 feb 2014, 00:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Boden

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Danish »

Okay, jag ändrar mig och skriver i stället "fin med tanke på milen" :wink:
Bilar: Ford Transit Custom arbetsbil, VW Buss 1973, Citroën Dyane 1968 samt en Toyota Prius II.

Danish
10 bar
10 bar
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 feb 2014, 00:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Boden

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Danish »

Nu har jag avtalat med "Peter68" att jag får hämta delarna som han ville skänka bort! :D Skönt att jag inte behöver söka längre och irritera mig på oseriösa skojare...
Också på denna resa kommer min svåger att följa med. Fint med sällskap i bilen. Så fort min fru kommer hem från Stockholm så sticker vi iväg - torsdag kväll alltså.
Bilar: Ford Transit Custom arbetsbil, VW Buss 1973, Citroën Dyane 1968 samt en Toyota Prius II.

Användarvisningsbild
totteni
Activa
Activa
Inlägg: 5768
Blev medlem: 30 jul 2010, 01:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Venestad, Skåne

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av totteni »

:D :D :D
:sck :2cv

Bulvan
5 bar
5 bar
Inlägg: 91
Blev medlem: 29 nov 2009, 17:31
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Växjö

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Bulvan »

En nätt liten tur!
Det blir säkert trevligt :)
Dyane -71, Ami -71 (delad vårdnad), 2CV -88

Danish
10 bar
10 bar
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 feb 2014, 00:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Boden

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Danish »

Ja, det skal bli roligt med en utflykt! :D

Citroën-akuten är forumet där man kan få svar på nästen allt.

Svara mig ärligt; är våran katt för fet? :lol:

Bild
Bild

Om ryggstöd kunde tala...

Snart får jag bättre tid att vara i garaget, vilket jag ser fram emot. Ska bli roligt att få ramen på hjul igen.
Bilar: Ford Transit Custom arbetsbil, VW Buss 1973, Citroën Dyane 1968 samt en Toyota Prius II.

Användarvisningsbild
totteni
Activa
Activa
Inlägg: 5768
Blev medlem: 30 jul 2010, 01:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Venestad, Skåne

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av totteni »

Danish skrev:Svara mig ärligt; är våran katt för fet? :lol:
Går inte att otvetydigt avgöra av två skäl:

- Kattkroppens faktiska form är icke avgörbar p g a hårbeklädnad.
- Sagda djurs vikt kan inte uppskattas enär vi inte känner elasticitetsparametrarna för det sammapressade underlaget.

Tilläggas bör att ansiktsformen icke indikerar någon substantiell fettanhopning, ett indicium på att kattens vikt ej på något avgörande sätt överstiger normalvikt och att den stackars soffkudden är ganska vek i fjädringen.

:mrgreen:

Ta det lugnt och fint på resan!
:sck :2cv

Danish
10 bar
10 bar
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 feb 2014, 00:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Boden

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Danish »

Totteni, du skulle kunne bli veterinär! :lol:
totteni skrev:Tilläggas bör att ansiktsformen icke indikerar någon substantiell fettanhopning
Hennes hjärna är inte den tyngste delen. Kalaskulan däremot...
Bilar: Ford Transit Custom arbetsbil, VW Buss 1973, Citroën Dyane 1968 samt en Toyota Prius II.

Användarvisningsbild
totteni
Activa
Activa
Inlägg: 5768
Blev medlem: 30 jul 2010, 01:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Venestad, Skåne

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av totteni »

Danish skrev:Hennes hjärna är inte den tyngste delen. Kalaskulan däremot...
Ganska normal alltså :lol:
:sck :2cv

Danish
10 bar
10 bar
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 feb 2014, 00:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Boden

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Danish »

Fick ett paket från Der Franzose i dag. Bara lite små detaljer, men ändå är det en härlig känsla att montera något helt nytt!

Lite bilder:

Bild
Nytt gummi stopp båda sidor. Såg först nu att jag glömt dom fyrkantiga specialbrickorna...

Bild
Nya gummi till kofångar hornen. Det kommer att ge ett rejält lyft!

Bild
Nya gummi till innerskärmarna. En del av dom gamla saknades - resten var klibbiga. ( vet inte hur jag kan beskriva ) Skillnaden syns tydligt.

Bild
Kände för en bild i solen av nya lacken på fälgar och kofångare. Är nöjd med resultatet även om det finns "apelsinhud" vissa ställen.

Bild
Ångrar alla onda tankar jag haft om katten, t.ex. att göra om henne till nackstöds överdrag. Hon bevisade i går kväll att hon fortfarande är snabb trots ålder och vikt! :D Verkar vara sork- eller råtta epidemi i år.
Bilar: Ford Transit Custom arbetsbil, VW Buss 1973, Citroën Dyane 1968 samt en Toyota Prius II.

Användarvisningsbild
millgard
Guru
Guru
Inlägg: 8971
Blev medlem: 04 nov 2003, 11:07
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Bergnäset, Luleå.

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av millgard »

Det hjälper uppenbarligen att hålla alternativet öppet...
Det var bättre förr.
DS19M Pallas-65 AC108a, DS19S-68 AC403, Toyota LC90 V6 2001, Toyota Avensis -05, BMW R100 RS -78, BMW R1100RS -00, Yamaha YBR 125 -06, Yamaha venture 700 -98, Rajd R46-L -74, Yamaha Nytro Xride 153 -14
:sck :2cv :ds

Användarvisningsbild
totteni
Activa
Activa
Inlägg: 5768
Blev medlem: 30 jul 2010, 01:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Venestad, Skåne

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av totteni »

Trevligt med paket! Du behöver inte beskriva "klibbiga" gummidetaljer bättre, det vet vi alla som rotat i gamla bilar hur det ser ut och känns.

Såg väl bra ut med det nylackade.

Duktig kisse! :D :D :D
:sck :2cv

Danish
10 bar
10 bar
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 feb 2014, 00:02
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Boden

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Danish »

Hemma igen! Exakt ett dygn tog det och 175 mil. Har ont i r-ven. :wink:

Ramen kan svetsas om någon behöver en sådan - lite rost längst bak bara. Den har fästen för dämpare fram. Nu saknar den ID.

Fälgarna är mycket finare än mina var innan jag började. Överväger att slipa det lilla rost som finns med däcken på och sen lacka. ( dom har inte rost på kanterna. ) Däcken är klart användbara!

Bakaxeln är med bromsrören inuti och framaxeln har förstås dämpare. Allt kan bli i toppen skick med lite jobb.

Utöver däcken är ram numret så klart en vigtig detalj. Ägarbyte ifylld, så det är bara att skicka...

STORT TACK till Peter i Hallstavik som har skänkt alla dessa fina delar! :D :D :D
Bilar: Ford Transit Custom arbetsbil, VW Buss 1973, Citroën Dyane 1968 samt en Toyota Prius II.

Användarvisningsbild
totteni
Activa
Activa
Inlägg: 5768
Blev medlem: 30 jul 2010, 01:46
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Venestad, Skåne

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av totteni »

175 mil på ett dygn :shock: :shock: :shock: Det var en hård resa, undra på om du har ont i den ädla kroppsdelen. Men härligt att få tag på så mycket bra grejor.
:sck :2cv

Mickel
Guru
Guru
Inlägg: 7782
Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av Mickel »

totteni skrev:175 mil på ett dygn :shock: :shock: :shock: Det var en hård resa
Helt OK för en norrlänning som är van att åka 50 mil för att t ex se på bio en kväll 8) !


Min fru hade fått jobb i Vilhelmina, och gick efter jobbet ner mot centrum för att handla mat. En kollega stannade med bilen. Min fru frågade:
- Var ska du?
- Jag ska ner på stan, ska du med?
- Javisst! sa min fru som tyckte det skulle bli skönt att slippa gå den kilometern.
När bilen åkte allt längre ut ur orten Vilhelmina, ja ut på tomma landet, tystnade min fru :shock: . Sen frågade hon:
- Vart tänker du åka?
- Till Ume förstås, jag sa ju det!
Det blev 50 mil bilresa den kvällen, en kort fika i Umeå, och hemkomst framåt midnatt.
Helt normalt för en norrlänning 8) !

Då lärde sig min fru skillnaden på "ner på stan" och "ner på byn" :roll: .
Mickel

Användarvisningsbild
millgard
Guru
Guru
Inlägg: 8971
Blev medlem: 04 nov 2003, 11:07
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Bergnäset, Luleå.

Re: Feminist-dyanans uppvaknande

Inlägg av millgard »

totteni skrev:175 mil på ett dygn :shock: :shock: :shock: Det var en hård resa, undra på om du har ont i den ädla kroppsdelen. Men härligt att få tag på så mycket bra grejor.
I somras sträckkörde vi Basel-Åre, en nätt tripp på 238 mil... ;)
Det var bättre förr.
DS19M Pallas-65 AC108a, DS19S-68 AC403, Toyota LC90 V6 2001, Toyota Avensis -05, BMW R100 RS -78, BMW R1100RS -00, Yamaha YBR 125 -06, Yamaha venture 700 -98, Rajd R46-L -74, Yamaha Nytro Xride 153 -14
:sck :2cv :ds

Skriv svar

Återgå till "Garaget"