Sådärja!
I veckan uppnåddes 20000 mil på min lilla trotjänare som gjort sitt jobb klanderfritt sedan 8000 mil i min ägo. Förutom de minimala driftskostnaderna såsom bränsle, skatt och försäkring har det krävts ett kopplingsbyte (5000:-) ett hjullagerbyte (2000:-) samt regelbundna oljebyten för att ta mig såväl inom landet som utomlands 12000 mil. Aldrig krånglat och trilskats.
Spargris
-
- Activa
- Inlägg: 3873
- Blev medlem: 10 dec 2008, 19:23
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Kimstad, östergötland för tjyven
Re: Spargris
En kvalitetsbil som har haft kvalitetsägare!
tjipp, astro
tjipp, astro
-
- Hydraktiv
- Inlägg: 2492
- Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
- Medlem i SCK?: Ja
Re: Spargris
Vet om, bra bilar, har haft 3 st.
-
- 40 bar
- Inlägg: 593
- Blev medlem: 13 nov 2004, 19:16
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Utanför Norrköping
Re: Spargris
Min når strax 20 000, mil vattenpumpen som var undermålig på 06:orna byttes vid 7500 mil.
Annars bara service och bromsar. Tyvärr så har rosten fått grepp om bilen.
Annars bara service och bromsar. Tyvärr så har rosten fått grepp om bilen.
C1 sx i komf.p.-06.
C5 sx-01.
Yamaha XVS 1100 A -01 en pärla.
Suzuki GSX 400 FWS -84 Pendlarhoj.
C5 sx-01.
Yamaha XVS 1100 A -01 en pärla.
Suzuki GSX 400 FWS -84 Pendlarhoj.
-
- Hydraktiv
- Inlägg: 2492
- Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
- Medlem i SCK?: Ja
Re: Spargris
Min sista, en 2014, hade en ledsam motor, den orkade inte över 3000 v/min. Helt omöjlig att göra omkörning med i motlut.
Stor skillnad mellan motorn på den och -09:an resp. -10:an jag hade tidigare.
Stor skillnad mellan motorn på den och -09:an resp. -10:an jag hade tidigare.
- Careidas
- 40 bar
- Inlägg: 558
- Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Båstad
Re: Spargris
Ja , den tvära fronten fångar stenskott väldigt bra. Har ännu inte sett rost någon annan stans.Togga skrev:Tyvärr så har rosten fått grepp om bilen.
Är det 82 hästars PureTech?cau skrev:Min sista, en 2014, hade en ledsam motor, den orkade inte över 3000 v/min. Helt omöjlig att göra omkörning med i motlut.
Stor skillnad mellan motorn på den och -09:an resp. -10:an jag hade tidigare.
Var inne på att köpa en sådan, men det blev C5 istället men framöver när vi pensionerar C1:an kunde jag tänka mig en ny av senare modell.
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88
Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16
Vive la République!
BX 19 TRI-88
CX TRE -88
Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16
Vive la République!
-
- Hydraktiv
- Inlägg: 2492
- Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
- Medlem i SCK?: Ja
Re: Spargris
Nix, det var 1,0, 69 hkr. samma som i -09:an och -10:an. 1,2 82 hkr. har jag i min nuvarande C3:a och där är bra "sprutt" i den.
Jag hade C1:an med den större motorn som andra alternativ 2 när jag planerade mitt senaste byte men jag tyckte att C1:an kändes lite klen och billig invärtes i jämförelse med C3:an som jag köpte.
Jag hade C1:an med den större motorn som andra alternativ 2 när jag planerade mitt senaste byte men jag tyckte att C1:an kändes lite klen och billig invärtes i jämförelse med C3:an som jag köpte.
- Careidas
- 40 bar
- Inlägg: 558
- Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Båstad
Re: Spargris
Klokt resonerat. C1 är ingen landsvägskryssare oavsett motor och det kan vara skönt att höja komforten.
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88
Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16
Vive la République!
BX 19 TRI-88
CX TRE -88
Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16
Vive la République!