Spargris

Allmänna frågor om C1.
Användarvisningsbild
Careidas
40 bar
40 bar
Inlägg: 558
Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Båstad

Spargris

Inlägg av Careidas »

Sådärja!

I veckan uppnåddes 20000 mil på min lilla trotjänare som gjort sitt jobb klanderfritt sedan 8000 mil i min ägo. Förutom de minimala driftskostnaderna såsom bränsle, skatt och försäkring har det krävts ett kopplingsbyte (5000:-) ett hjullagerbyte (2000:-) samt regelbundna oljebyten för att ta mig såväl inom landet som utomlands 12000 mil. Aldrig krånglat och trilskats. :D
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88


Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16


Vive la République!

astro
Activa
Activa
Inlägg: 3873
Blev medlem: 10 dec 2008, 19:23
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Kimstad, östergötland för tjyven

Re: Spargris

Inlägg av astro »

En kvalitetsbil som har haft kvalitetsägare!

tjipp, astro

cau
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2492
Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
Medlem i SCK?: Ja

Re: Spargris

Inlägg av cau »

Vet om, bra bilar, har haft 3 st.

:D

Togga
40 bar
40 bar
Inlägg: 593
Blev medlem: 13 nov 2004, 19:16
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Utanför Norrköping

Re: Spargris

Inlägg av Togga »

Min når strax 20 000, mil vattenpumpen som var undermålig på 06:orna byttes vid 7500 mil.
Annars bara service och bromsar. Tyvärr så har rosten fått grepp om bilen.
C1 sx i komf.p.-06.
C5 sx-01.
Yamaha XVS 1100 A -01 en pärla.
Suzuki GSX 400 FWS -84 Pendlarhoj.

cau
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2492
Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
Medlem i SCK?: Ja

Re: Spargris

Inlägg av cau »

Min sista, en 2014, hade en ledsam motor, den orkade inte över 3000 v/min. Helt omöjlig att göra omkörning med i motlut.
Stor skillnad mellan motorn på den och -09:an resp. -10:an jag hade tidigare.

:(

Användarvisningsbild
Careidas
40 bar
40 bar
Inlägg: 558
Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Båstad

Re: Spargris

Inlägg av Careidas »

Togga skrev:Tyvärr så har rosten fått grepp om bilen.
Ja , den tvära fronten fångar stenskott väldigt bra. Har ännu inte sett rost någon annan stans.
cau skrev:Min sista, en 2014, hade en ledsam motor, den orkade inte över 3000 v/min. Helt omöjlig att göra omkörning med i motlut.
Stor skillnad mellan motorn på den och -09:an resp. -10:an jag hade tidigare.

:(
Är det 82 hästars PureTech?
Var inne på att köpa en sådan, men det blev C5 istället men framöver när vi pensionerar C1:an kunde jag tänka mig en ny av senare modell.
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88


Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16


Vive la République!

cau
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2492
Blev medlem: 07 sep 2008, 09:18
Medlem i SCK?: Ja

Re: Spargris

Inlägg av cau »

Nix, det var 1,0, 69 hkr. samma som i -09:an och -10:an. 1,2 82 hkr. har jag i min nuvarande C3:a och där är bra "sprutt" i den.

Jag hade C1:an med den större motorn som andra alternativ 2 när jag planerade mitt senaste byte men jag tyckte att C1:an kändes lite klen och billig invärtes i jämförelse med C3:an som jag köpte.

:)

Användarvisningsbild
Careidas
40 bar
40 bar
Inlägg: 558
Blev medlem: 23 jan 2010, 17:51
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Båstad

Re: Spargris

Inlägg av Careidas »

Klokt resonerat. C1 är ingen landsvägskryssare oavsett motor och det kan vara skönt att höja komforten.
C 1 -07
BX 19 TRI-88
CX TRE -88


Mina ex. C 5 Bioflex -08, Dyane -73, C 4 Cactus -16


Vive la République!

Skriv svar

Återgå till "C1 - Allmänna frågor"