Litet hydraulrör sprucket, hjälp i STHLM sökes.

Allmänna frågor om Xantia.
Schuldt
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 apr 2019, 10:16
Medlem i SCK?: Nej

Litet hydraulrör sprucket, hjälp i STHLM sökes.

Inlägg av Schuldt »

Hej alla! Nu kommer en riktig jobbig grej!
Min Xantia ska besiktas imorgon
Har en stråle som kommer långt nerifrån och sprutar uppåt. Ser vilken ledning som sprutar men jag är tyvärr inte så bra på det mekaniska.
Cirkle K hade inte slangklämmor och slangakuten ville inte ta i personbilar med tång så jag har nu stått och svurit på parkeringen halva dagen.

DET JAG SÖKER:
Någon som lätt kan identifiera röret och som antingen kan byta eller reparera ledningen men i värsta fall ta min stackars bil till skroten.
Behöver hjälp idag, fredag den trettonde (därav min otur) eller imorgon Lördag 14 September och erbjuder ekonomisk kompensation.

Förstår att det är mycket begärt men jag ska flytta ifrån Stockholm till Småland imorgon OCH besikta bilen (ta i trä). Har stått i dagar och servat bilen inför besikning och nu detta... Riktigt dålig timing.

TVEKA EJ ATT HÖRA AV ER OM DU KÄNNER NÅGON MEK SOM VILL JOBBA LÖRDAG!

Mvh Alfred
0768172288

Användarvisningsbild
Peter
Activa
Activa
Inlägg: 6204
Blev medlem: 12 nov 2002, 16:06
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: Litet hydraulrör sprucket, hjälp i STHLM sökes.

Inlägg av Peter »

Om det är ett rör som läcker kan du inte skarva med en slang, trycket är för högt. Kontakta Anders H här på ca, han säljer skarvrör.
MVH
Peter
SCK 6898
Xantia 2.0 16v
Mazda MX-5(Miata) -10
Mazda RX8
Har Lexia
Har klocktestare
Xantiadelar till salu

Användarvisningsbild
Rover_Micke
Activa
Activa
Inlägg: 5208
Blev medlem: 01 sep 2014, 19:38
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Luleå

Re: Litet hydraulrör sprucket, hjälp i STHLM sökes.

Inlägg av Rover_Micke »

MAN kanske kan hjälpa dig ?
Xantia berline 1.9TD SX 1996 Rouge Hermes :K :K C5 2.2HDI 173 -07 44000mil
Tidigare: C5 I 2.0i SX Berline 2004 BX 16RS 1988 stulen och uppbränd :twisted: , C5 II 2.0 SX Berline 2005, Citroën ZX Break 1.8 16v-96 ,BX 19 GTI -89, 3st Rover 600 och en V**** 850. Bilskadad sedan barnsben :D Lexia/Diagbox finns
Verkstadshandböcker C5,C3,Xantia,XM,BX,ZX,Berlingo samt Sedre/Servicebox finns, Ocilloskop finns
SCK:9793

MAN
Activa
Activa
Inlägg: 3740
Blev medlem: 06 jun 2004, 19:55
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Björnhuvud Sverige , No Stockholm

Re: Litet hydraulrör sprucket, hjälp i STHLM sökes.

Inlägg av MAN »

Jag kan lösa problemet dock inte på en helg men i veckan kan jag nog lösa problemet . Jag kan tillverka rör och har flera Xa som donatorer på gården . Jag nås på 08 543 543 76 må- to 8-17 , Lunch äter jag mellan 11,30-12,30 . / Michael ANdersson
Allmänpraktiserande Citroën och Rolls Royce / Bentley Doktor

Skriv svar

Återgå till "Xantia - Allmänna frågor"