Ville bara ha roligt!

Här presenterar man sig, helt frivilligt och utan tvång. På så sätt kan respektive medlem fästa lite mer personliga egenskaper kring sin identitet på forat istället för vad som ryms i signaturen. En plats att bli mer IRL än andra...
lek
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 mar 2021, 11:31
Medlem i SCK?: Ja

Ville bara ha roligt!

Inlägg av lek »

Jahapp, då vart man Frankofil också.
Det började redan tidigt -i Hedemora hade en kompis far en fin ID som vi bytte remmar på , fyllde klockor etc.
Att åka ut i skogen på vägar som dagens volvo XC skulle ha backat för ända ut på älgpasset krävde lite "extra markfrigång".
Gillade inte riktigt de övermjuka sätena och gungandet så det blev andra bilar, sänkta och lite vassare.
När dåvarande svärmoran fick levercancer blev SAAB:en ersatt av en ny KIA Ceed snåldiesel, praktisk, snål, vettig, körkortsvänlig, -tråkig...
När vi hämtade den 2009 stod en ny C5 i hallen, villha tarmen sög men jag var gammal (och tråkig) nog att motstå.

12 år senare finns Kian kvar men har fått sällskap av en C5 CrossTourer som jag trivs oförskämt bra med.
Den har testat nerverna på mig redan, däckvarningslampa är en sak -motorvarningslampan var värre, kamaxelläge P0340, -1, -4.
Kamrem och vattenpump är bytt för 300mil sedan, tiden får utvisa om jag får göra om det, är lite härdad efter Alfan...
Hoppas på verklig kvalitet som jag har på mina Laverdor, med "egenheter" som bidrar till charmen. Lite som sambon :D

Sköt om er och sköt er.

Kenneth Lek

Hedene
Hydraktiv
Hydraktiv
Inlägg: 2058
Blev medlem: 03 jun 2013, 20:26
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Vålberg (nära Karlstad)

Re: Ville bara ha roligt!

Inlägg av Hedene »

Välkommen till ett mycket trevligt forum :D

/Stig
Activa V6 -00 (såld och saknad) , CX Prestige Turbo 2 -87

MAN
Activa
Activa
Inlägg: 3736
Blev medlem: 06 jun 2004, 19:55
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Björnhuvud Sverige , No Stockholm

Re: Ville bara ha roligt!

Inlägg av MAN »

Välkommen in i den Franska dimman ! Ja som du skrev egenheter som bidrar till charm som inte finns hos : Riskokare = Japanska bilar, bambustaket = Volvo ( Ja det är ju Kinesiskt ..) Tyska bilar . De enda bilar med charm är Franska , Brittiska , och Italienska Ja Indiska också för Tata äger ju Jaguar .Onda tungor säger att "charmiga " bilar läcker olja ...Nej Fel ! Dom pinkar bara revir !
Som sagt välkommen in i den Franska dimman förhoppningsvis skaffar du en äldre Citroën som entusiastbil också .
/ Michael
Allmänpraktiserande Citroën och Rolls Royce / Bentley Doktor

Skriv svar

Återgå till "Presentationer"