En tur i CX

Allmänna frågor om CX
MAN
Activa
Activa
Inlägg: 3740
Blev medlem: 06 jun 2004, 19:55
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Björnhuvud Sverige , No Stockholm

Re: En tur i CX

Inlägg av MAN »

Nu Har vi gjort det igen ! I onsdags tog vi och CXen på en resa med Ms Viking Rosella till Mariehamn . efter en tur till Kastelholmsslott och Bommarsundsfästning tog vi in på Hotell Pommern i Mariehamn . Dagen efter efter en välsmakande frukost på hotellet åkte vi norrut Till Geta där vi besökte Nostalgi museet och Getabergens utsikt njöt vi också av . Efter Geta var det dags att ta sig till Eckerö och Ms Eckerö för vidare transport hem till Grisslehamn och fäderneslandet . På hemresan inmundigade vi ett välsmakande viltbord .
Åland kan jag rekommendera en tripp till och då inte bara vända i Mariehamn utan att gå iland . På Åland är det vackert och det finns nästan inga sönderslagna busskurer , inget klotter och väldigt lite skräp ! Ålänningarna är dessutom väldigt trevliga och har oftast tid att prata en stund , spec. om MAN kommer i en vacker äldre Fransyska !
Hon har skött sig exemplariskt på sina dryga 30 mil på denna resa !
Jag rekommenderar er att ta er veteranbil till Åland och ett besök på Nostalgimuseet i Geta är ju ett Måste !
/Michael ANdersson
Allmänpraktiserande Citroën och Rolls Royce / Bentley Doktor

MAN
Activa
Activa
Inlägg: 3740
Blev medlem: 06 jun 2004, 19:55
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Björnhuvud Sverige , No Stockholm

Re: En tur i CX

Inlägg av MAN »

Nu har hon varit ute på en tur igen ! Jag har under knappt en vecka färdats i ca 120 mil i detta helt underbara fordon ! Vi gjorde en färd från Roslagen till Ljusdal / Järvsö .Sedan gick resan söderut till Dalarna, Orsa , Mora , Sollerön, och B o B i Gagnef . Nästa dag gick resan till Falun , Sundborn där vi fick en jättetrevlig guidning av Carl Larsson Gården . Sista natten tillbringade vi på Forsbacka Värdshus , ett slitet med charmigt ställe .
Jag har sagt det tidigare : Men Varför tillverkas inte bilar som CX idag ? MAN kan inte åka bättre !
Allmänpraktiserande Citroën och Rolls Royce / Bentley Doktor

Skriv svar

Återgå till "CX - Allmänna frågor"