Hej vad heter den kondensatorn!? = )
Verkar ha samma problem!
Fick du upp esp lampa?
MVH Anders
Behöver hjälp med att hitta "Gyrometer", C5 V6 2002 Break..
-
- Inlägg: 43
- Blev medlem: 04 jan 2023, 12:32
- Medlem i SCK?: Nej
- Ort: Trollhättan
- Habbe
- Activa
- Inlägg: 3521
- Blev medlem: 01 sep 2014, 18:59
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Åstorp, Skåne
Re: Behöver hjälp med att hitta "Gyrometer", C5 V6 2002 Break..
Om du inte redan har gjort det så prova epostfunktionen till Pluttan...
Som standard i foruminställningarna står det nämligen inte att det går ut en epostnotifikation när någon svarar eller citerar i ett ämne som de själva har skrivit...
(C5 SX Berline 1.6 HDi -06 bucklad i förtid) -> C5 RW Tourer 1.6 HDi (DV6C) -12
(C3 1.6 HDi -07 enda rep. var magnetk. AC) -> 2008 Crossover 1.6 HDi (DV6FD) -16
Har Diagbox 7.57-9.129 - FAP - Autel AP200 - 307 1.6i NFU (TU5JP4) -05
(C3 1.6 HDi -07 enda rep. var magnetk. AC) -> 2008 Crossover 1.6 HDi (DV6FD) -16
Har Diagbox 7.57-9.129 - FAP - Autel AP200 - 307 1.6i NFU (TU5JP4) -05
-
- Inlägg: 9
- Blev medlem: 18 jan 2015, 19:28
- Medlem i SCK?: Nej
Re: Behöver hjälp med att hitta "Gyrometer", C5 V6 2002 Break..
Hej,
Som ev. hjälp till andra så skickar jag mitt svar till 74anders också hit till CA.
/*
Svar fråga 1:
1, Plockade bort givaren som sitter mellan framstolarna och direkt under den svarta "askkoppen".
2, Skruvade bort de fyra skruvarna och öppnade boxen.
3, Kondensatorn, den "stora 3*3*10mm" gulbruna komponenten, löddes försiktigt bort (ytmonterad) och ersattes. OBS. polariseringen.
4, Montera tillbaka i omvänd ordning.
5, Färdigt.
Svar fråga 2:
Skada kan man alltid göra, det är bara att vara lite försiktig.
Gyrot sitter nog i en egen liten metallbox på andra sidan kretskortet, än kondingen, det är gott om plats med normala elektronikverktyg.
*/
Jag skickar med två bilder, en som visar min "burk" och en som visar kretskortet, hur kondingen (inom den röda ringen) ser ut .
/Pluttan
Som ev. hjälp till andra så skickar jag mitt svar till 74anders också hit till CA.
/*
Svar fråga 1:
1, Plockade bort givaren som sitter mellan framstolarna och direkt under den svarta "askkoppen".
2, Skruvade bort de fyra skruvarna och öppnade boxen.
3, Kondensatorn, den "stora 3*3*10mm" gulbruna komponenten, löddes försiktigt bort (ytmonterad) och ersattes. OBS. polariseringen.
4, Montera tillbaka i omvänd ordning.
5, Färdigt.
Svar fråga 2:
Skada kan man alltid göra, det är bara att vara lite försiktig.
Gyrot sitter nog i en egen liten metallbox på andra sidan kretskortet, än kondingen, det är gott om plats med normala elektronikverktyg.
*/
Jag skickar med två bilder, en som visar min "burk" och en som visar kretskortet, hur kondingen (inom den röda ringen) ser ut .
/Pluttan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Habbe
- Activa
- Inlägg: 3521
- Blev medlem: 01 sep 2014, 18:59
- Medlem i SCK?: Ja
- Ort: Åstorp, Skåne
Re: Behöver hjälp med att hitta "Gyrometer", C5 V6 2002 Break..
Det märks inte så värst mycket...
Trevlig beskrivning som säkert kommer till användning fler gånger!
(C5 SX Berline 1.6 HDi -06 bucklad i förtid) -> C5 RW Tourer 1.6 HDi (DV6C) -12
(C3 1.6 HDi -07 enda rep. var magnetk. AC) -> 2008 Crossover 1.6 HDi (DV6FD) -16
Har Diagbox 7.57-9.129 - FAP - Autel AP200 - 307 1.6i NFU (TU5JP4) -05
(C3 1.6 HDi -07 enda rep. var magnetk. AC) -> 2008 Crossover 1.6 HDi (DV6FD) -16
Har Diagbox 7.57-9.129 - FAP - Autel AP200 - 307 1.6i NFU (TU5JP4) -05