CX 25 Break -86 17000 mil

Här annonserar man om man vill sälja en Citroën.

Ett bra tips när man försöker sälja någonting här är att ha sin profil uppdaterad så att eventuella köpare vet var objektet finns.
Kategoriregler
Säljer du en bil här på Citroënakuten är det just här den säljs. Vi vill helst slippa se omnämnanden utan länk att man säljer en bil någon annanstans.

Däremot går det utmärkt att lägga med en länk till sin annons på annan plattform.
lasse frykholm
10 bar
10 bar
Inlägg: 176
Blev medlem: 27 nov 2002, 21:08
Medlem i SCK?: Nej

CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av lasse frykholm »

Ett dödsbo efter en klubbmedlem här i Stockholm vill bli av med en vit CX 25 Break med ganska exakt 17000 mil på mätaren. Den har stått ute på gräs i fem år, men startade, lät bra och gick upp utan problem, verkar körbar. Baklucka, huv, dörrar och (kanske) bakskärmar ser ut att vara bytta - inte en rostfläck på bakluckan. Rost längs taket ovanför dropplisten och i bakre hörnet av höger bakruta, däremot inte vid tankluckan. Undersidan vill jag inte yttra mig om (eller tänka på). Blå inredning i skapligt skick, genomsliten på sidan av förarstolen. Drag. Pris om någon vill förbarma sig över den blir symboliskt. Slå en signal till mig på 070 4563934 eller maila frykholm@telia.com. Jag kan skicka ett par bilder. Hälsningar, Lasse

bengtp
10 bar
10 bar
Inlägg: 151
Blev medlem: 05 jun 2017, 20:54
Medlem i SCK?: Nej

Re: CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av bengtp »

lasse frykholm skrev:Ett dödsbo efter en klubbmedlem här i Stockholm vill bli av med en vit CX 25 Break med ganska exakt 17000 mil på mätaren. Den har stått ute på gräs i fem år, men startade, lät bra och gick upp utan problem, verkar körbar. Baklucka, huv, dörrar och (kanske) bakskärmar ser ut att vara bytta - inte en rostfläck på bakluckan. Rost längs taket ovanför dropplisten och i bakre hörnet av höger bakruta, däremot inte vid tankluckan. Undersidan vill jag inte yttra mig om (eller tänka på). Blå inredning i skapligt skick, genomsliten på sidan av förarstolen. Drag. Pris om någon vill förbarma sig över den blir symboliskt. Slå en signal till mig på 070 4563934 eller maila frykholm@telia.com. Jag kan skicka ett par bilder. Hälsningar, Lasse
Hej, finns den kvar?

Skickat från min Moto G (5) via Tapatalk


Mickel
Guru
Guru
Inlägg: 7763
Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås

Re: CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av Mickel »

Den finns kvar.

OBS! Det är en CX 25 TRI Break, med rikligaste utrustningen och starkaste motorn på 133 hk.

Den låter verkligen fint i motorn, reser sig fint, växlarna går lätt i, kopplingen tar och bromsarna sitter ej fast.

Den är hel och fin framtill, har fin huv och fina skärmkanter:

CX 25 Break 1986 BKY 711 fram liten.JPG

fina dörrkanter:

CX 25 Break 1986 BKY 711 dörrkanter vä liten.JPG

och fin baklucka:

CX 25 Break 1986 BKY 711 bak liten.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Mickel

Mickel
Guru
Guru
Inlägg: 7763
Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås

Re: CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av Mickel »

Det är fint kring tankluckan (!),

men rostigt längst uppe på höger bakskärm:

CX 25 Break 1986 BKY 711 höger bakhörn liten.JPG
och rost ovanför dropplisten.

Klädseln är sliten vid förarens vänstra höft (som vanligt på s2).

Men 17.000 mil, fin baklucka, huv och dörrar!

Dödsboet vill ha en symbolisk summa om ni hämtar den!

Annars går den till SKROTEN nu i veckan!

(Jag hade hämtat den genast om det inte var så att jag redan har fyra :oops: st CX TRI Break -86:or (min favorit). )
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Mickel

Amateur
5 bar
5 bar
Inlägg: 60
Blev medlem: 06 apr 2017, 07:58
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Uddevalla

Re: CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av Amateur »

Är det en GS i bakgrunden? Är den också till salu?
Citroën DSuper ’70 med ny grön inredning :mrgreen:
Citroën GS Special ’75. Besiktigad! OCH under renovering....

Mickel
Guru
Guru
Inlägg: 7763
Blev medlem: 06 feb 2004, 16:52
Medlem i SCK?: Ja
Ort: Västerås

Re: CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av Mickel »

Amateur skrev:
10 dec 2017, 00:23
Är det en GS i bakgrunden? Är den också till salu?

Ja, det är en GS. Ja, den lär också vara till salu (om den är kvar). Kontakta lasse frykholm. Det är han som varit och tittat på bilarna och det är han som tagit fotona.

Men skynda på! Annars går den till SKROTEN nu i veckan!
Mickel

Amateur
5 bar
5 bar
Inlägg: 60
Blev medlem: 06 apr 2017, 07:58
Medlem i SCK?: Nej
Ort: Uddevalla

Re: CX 25 Break -86 17000 mil

Inlägg av Amateur »

tack Mickel! Redan skickat honom ett förvirrat mail där jag påstod att vi gjort GS affärer vid macken i Trollhättan. Blandade ihop er :lol:
Citroën DSuper ’70 med ny grön inredning :mrgreen:
Citroën GS Special ’75. Besiktigad! OCH under renovering....

Skriv svar

Återgå till "Citroëner säljes"